Kamrat miste sitt barn 4v. före BF.

jerseyko

Trådstartare
Jo ni läste rätt :cry:

De har barn sen tidigare förhållande, 2 var. Detta var deras 1a gemensamma och hon hade inte känt någon fosterrörelse, de åkte in och undersökte och deras barn var dött. Hon sattes igång igår och deras BF var 24/8.

Hennes 1a graviditet slutade likadant nästan, barnet dog direkt efter förlossningen.

Vad som orsakade dödsfallet vet ingen än, men under gravidieten har de gjort fostervattenprov och hållt lite extra koll på henne.

Jag vill så gärna visa mitt stöd. Men hur? Skicka blommor eller bara ett SMS, vad ska man skriva?

När min kompis dog för 2 år sen så läste jag någonstans något i stil med att himlen lånar ut sina änglar och vill tyvärr alltid ha tillbaka sina vackraste, det är ju fint men jag gillar inte "vill tyvärr".

Eller räcker det med några blommor och "Vi tänker på er"

Sv: Kamrat miste sitt barn 4v. före BF.

Ja, jag har läst att många gånger är det en urinvägsinfektion som kan göra att det blir så här!

Gissa om jag ska ner på apoteket på måndag och köpa ph-stickor :eek:

När mamma väntade mig så gjorde de inte UL, men däremot alltid urinprov vid varje besök.

Åh nej, fyfy vad hemskt.. Börjar ju nästan gråta.. Oså är det det andra hon förlorat.. Fy..

Hur du skall visa ditt stöd vet jag inte riktigt, skcika blommor med nått istill "tänker på er" eller något..
*usch vad dålig jag e på sånt*

Senast jag pratade med honom om barn, så var det i förra veckan, han hade semester för 2 veckor sen och var då så himla glad och stolt för det nya barnrummet var helt klart och tapeterna passade så bra i huset :cry:

Det är inte pH-stickor du behöver, det är nitrit-stickor om du vill kolla urinvägsinfektion.

Trist när det där händer.
Pratade med en i helgen vart barn dog dagen innan planerat snitt.
De visste inte varför hon dog heller.
Jättehemskt.
Skicka en blomma, visa bara att du finns där. Tror att det räcker långt!!

Fy så vidrigt hemskt!

Jag tror också att du kan börja med blommor och ett kort.

Det allra viktigaste måste väl vara att man hör av sig på något sätt. Och det är inte säkert att de orkar prata i telefon eller ha besök just nu. Det blir nog viktigare senare.

Är det någon speciell blomma/färg man kan skicka? Är ju lite dumt om man råkar skicka fel färg eller fel sorts blomma som betyder något helt annat än sorg.

:cry: så himla himla himla sorgligt :cry:
buda en blomma med en fin rad tex "tänker på er, finns här om du/ni vill prata"...

Är det någon speciell blomma/färg man kan skicka? Är ju lite dumt om man råkar skicka fel färg eller fel sorts blomma som betyder något helt annat än sorg.
Fråga på blomsteraffären, dom ska ha koll.

Ska åka bort men såg att interflora skickar från nätet.

"När du vill visa ditt deltagande. Kondoleansblommor skickas oftast före begravningen hem till anhöriga och familj som förlorat en nära eller kär."

Senast ändrad:

Så fruktansvärt.
Tror inte att det har så stor betydelse vad du skicka, dom förstår nog att du vill visa ditt sötd o kommer säkert att vara tacksamma för det.

Guuud vad tragiskt... En bekant till mig miste sitt barn dagen efter förlossningen, (outvecklade lungor, trots nästan fullgången, född en vecka för tidigt). Hon säger (och sa nästan direkt) att"h*n var för god för den här världen, h*n har en större uppgift som väntar i himlen"
Ang färg/blommor så har jag inte en susning, men vita liljor tycker jag man förknippar med sorg (och passande i ett sådant fall eftersom det är oskuldens färg...)

Samma sak hände en vän till mej. Hon var dryga 8 månader gravid när hon fick föda ut det döda barnet.
Det är synd att säga, men hon är inte helt ok ännu, och det är ca 3 år sedan det hände.

Numera pratar de inte så mycket om det, men just då var det mycket prat. Jag pratade med båda två en hel del och det handlar inte så mycket om vad man säger utan mer att man lyssnar.
Jag hörde samma saker om och om och om igen, och det var helt ok. De behövde prata om det och jag var villig att lyssna och ge dem en kram.

De satte upp en bild på deras döda spädbarn på kylskåpet. I början tyckte jag att det var lite obehagligt, men jag vande mej vid det och sen var det en fin bild på deras barn som tyvärr inte fanns i livet. Man såg inte på bilden att den var död, den såg ut som att den sov.

Mitt råd är att bara vara en vän. Visa att du bryr dej genom att lyssna och ge stöd.

Låter verkligen tråkigt! Måste vara jobbigt för alla gravida att oroa sig för något sådant. Särskilt när man är så långt gången och risken för missfall minskar osv.

Det där du skrev om att himlen lånar ut sina änglar och vill ha tillbaka dem tycker jag faktiskt låter lite illa. Precis som om Gud eller himlen skulle vilja att ett oskyldigt barn dör. T ex barn som dör i en olycka eller värre. Som om Gud (om man nu är troende och skriver något liknande) skulle vilja något sådant. Fast det står ju för mig vad jag tror på kanske. Men just formuleringen gillar jag inte oavsett. Som om de som då inte dör inte är värda att få "komma tillbaka till himlen". Nej, usch luktar storhetsvansinne om den frasen lite. =( Däremot är det ju fint att höra av sig till henne.

jag tror att antingen åker du till henne och ger henne o honom en kram och talar om att du finns. Har de släkt som ställer upp annars kan du t ex göra en enkel mat så de slipper tänka på det vardagliga.

Ta dig tid och bara lyssna, bara finns där. Man behöver bara vara där, fixa en kopp kaffe/te.

Du pejlar ju läget hur det känns. Vill de va själva så säg att du kan titta in någon dag. Bara för att va till hands.

Man ska väl inte tränga sig på men ibland får man "ta lite skit" för de mår så dåligt. Låt det rinna av. Du känner säkert henne ganska väl för att veta hur du ska tackla det.

Men absolut ska du visa att du finns och att du bara kikar in o fixar kaffe.

Det är pappan som är min arbetskamrat, henne känner jag inte.

Jag åkte bort i söndags, och kom hem nu. Är det konstigt att skicka blommor nu?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka