kampraser?!?

Sv: kampraser?!?

förlåt att tråden blevlite konstig, jag såg två tander öka farten när dom gick förbi hundarna. jag blev bara ite sur.
jag tror det är en engelsk (två mena jag^^).

Antar att du menar att du såg 2 tanter skynda förbi hundarna..
De kanske bara var allmänt hundrädda.
Kanske inte hade spelat nån roll om det var 2 busiga labradorer de gick förbi..

Sv: kampraser?!?

Hmmm, jag kan berätta att jag tillhör de som blir lite nervös när vissa hundar närmar sig. :crazy:

Jag har alltid haft stora hundar tidigare (Ett antal schäfrar och en Labrador) men nu efter att vi fick ta bort vår gamle Labbe så har vi bara pudeln kvar.

Grejen är att jag faktiskt vänder och går på annat håll om jag ser vissa hundar här hemma. Det kan vara Rottweilers, Pitbulls, Schäfrar, olika stora blandisar etc.

Varför gör jag då detta? Jo, tyvärr är det så i vårt område att de som äger just dessa raser inte är rätt hundägare! De har noll koll på sina stora muskelpaket som givetvis alltid ska gå lösa :devil:

Jag fick faktiskt fly in i vår egen trädgård en gång med lill-vovven pga en stor Rottisblandning som morrandes sakta gick emot oss medan ägaren skrek "Neeeeeej! Kooooom hiiiiit! Jovisst vad han lydde :smirk:

Så det är faktiskt inte konstigt att folk är rädda. Fel hundägare väldigt ofta! :(

Liknande trådar

M
Övr. Hund Är det någon här dom har erfarenhet av osäka hundar i barnfamiljer ? Vi är en familj på 2 vuxna och 2 barn. Vi har en liten (storlek...
Svar
2
· Visningar
2 026
Senast: koftena
·
G
Övr. Hund När jag läste tråden om hur resenärer vill att konduktören bemöter deras hundar så kom jag att tänka på det här med att låta folk hälsa...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 403
Senast: Priscilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare