Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet att det förmodligen bara är för att vi ser olika på saker men det jag har reagerat mest på är Habinas fråga om vikten av att redan från början hålla koll på antalet onda. Jag är lite nervös för jag är allt annat än säker på att frågan betyder att hon är ond men det är det som sticker ut mest för mig.

FiaM röstar på Habina

Jag försvarar väl inte GA?
Tvärtom tycker jag att de båda mycket väl kan vara onda?
Jag tyckte helt enkelt att BSF var den som drog upp disskussionen om en tredjedel ( 33%) kontra det jag skrev (30%)
Men du har rätt att glömmerallt var först att påpeka att man brukat prata om en tredjedel onda
men
Samtidigt kan jag tycka att det faktiskt är BSF som drar upp det hela
Men kanske är det bara jag som har svårt att tänka utanför min egen sfär?
BSF röstar på mig utifrån detta
och jag har varit lite hämndlysten i mina röstningar förut så ska tänka noga

Habina röstar på GA och du börjar ifrågasätta varför. Det i mina ögon är ett försvar. Visst, det kan ju bero på att du inte håller med, men i mina ögon försvarar du GA och vill lägga "skulden" på BSF istället. Jag vet inte vad jag ska göra av det. Nu är jag tyvärr lite rädd att jag vill sätta BSF åt det goda hållet eftersom hon och jag var tvillingar i förra leken jag var med i. Måste verkligen akta mig för att göra det misstaget.

När jag läser diskussionen är det GA som börjar fråga dig vad du menar med 30% när man brukar räkna med en tredjedel och BSF hakar på. Fast jag vet ju inte om det är viktigt... O_o

Röstlista DL1
17:59 Habina röstar på glömmerallt
19:51 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
20.47 fio röstar på Blacksmithfarm
21.03 Idahoe röstar på Artline
21.12 FiaM röstar på Habina

Habina röstar på GA och du börjar ifrågasätta varför. Det i mina ögon är ett försvar. Visst, det kan ju bero på att du inte håller med, men i mina ögon försvarar du GA och vill lägga "skulden" på BSF istället. Jag vet inte vad jag ska göra av det. Nu är jag tyvärr lite rädd att jag vill sätta BSF åt det goda hållet eftersom hon och jag var tvillingar i förra leken jag var med i. Måste verkligen akta mig för att göra det misstaget.

När jag läser diskussionen är det GA som börjar fråga dig vad du menar med 30% när man brukar räkna med en tredjedel och BSF hakar på. Fast jag vet ju inte om det är viktigt... O_o
Ja du har helt rätt i vad du skriver
Jag är mest nyfiken på att BSF så snabbt lägger en röst på mig utifrån detta?
Självklart är det tacksamt att hugga på något vadsomhelst i denna första DagDL,
men ändå
riktigt snabbt hugget tycker jag!

Känns jätte svårt att rösta första dagen. Mår inte helt bra och har inte orkat sätta mig in i leken. Kanske inte den bästa teorin

Artline röstar på snurrfian.

Hon hade som frågeställning om hur ulvarna kommer spela för att skydda en ulv som eventuellt har en ring. Kan hon vara en ulv som hoppas på tips?

Röstlista DL1

17:59 Habina röstat på glömmerallt
19:51 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
20:47 fio röstar på Blacksmithfarm
21:03 Idahoe röstar på Artline
21:12 FiaM röstar på Habina
21:19 Artline röstar på snurrfian

Röstlista dag 1
19:51 Blacksmithfarm röstar på quater4ever
21:19 Artline röstar på Snurrfian

Jag tycker att det är misstänkt att börja dra upp statistik när man var ond i senaste rollen - kanske ett sätt att försöka godförklara sig själv? Faktum är ju dels att deltagarlistorna ändras från gång till gång, dels att det inte alls är omöjligt att någon kan vara god respektive ond massor med gånger på raken om så skulle vara. Att dessutom inte gilla Tolkien... :rage:

Dentaku röstar på LenaH

Röstlista dag 1

21:20 Dentaku röstar på LenaH

intressant att du röstar på mig direkt
när jag egentligen svarat på Habinas funderingar kring hennes röst
Nu är det en ovanligt svår första DL
tycker jag iaf
Men ändå...
och så är det quarter4ever
den där 2:an ser
lite slarvig ut....?
Men du fick till det rätt i röstlistan iaf

Sorry. Såg det inte själv när jag skrev det...

Ok here we go

Denna person tycker jag har försökt lägga ut dimridåer hela tiden för att antingen förvirra eller klargöra.. ja jag vet inte vilket egentligen , dessutom i min värld så tyckte jag även personen precis bytte profilbild :laugh:

fio röstar på Blacksmithfarm

Jag har inte bytt profilbild

kan BSF vilja räkna bort Gollum?

Och vad betyder det i så fall?

Jag glömde gollum.:o

(Skriver från mobilen nu, ursäkta ifall jag missat att rätta stavfel)

Jag tycker att det är svårt idag, det är många deltagare och jag vet inte ens om jag sett till alla? Känner mig snurrig. Kanske det klarnar efter en drink, får hoppas på det. Spridda röster idag, ännu ingen som röstat på samma. Alla är nog lika snurriga.
Har också följt diskussionen om antalet onda/ulvar. Jag tänker mer "en efter en" sas när jag letar. Det tar ju slut när det tar slut! Tänker att det är svårt att gissa antalet då alla onda inte sitter i lyan.

Även om jag håller med @Dentaku om att LenaH alltid är ond så tycker jag att det är ännu mer misstänkt att enbart skriva om att dricka rödvin och inte tillföra leken något mer än så. Det skulle mycket väl kunna vara en ulv som försöker smita under radar genom att skriva inlägg om ingenting.
Snurrfian röstar på Dentaku

Röstlista dag 1

21:20 Dentaku röstar på LenaH
21:24 Snurrfian röstar på Dentaku

Alltså jag förstår inte riktigt den här disskussionen om mig, snurris, Q, Bsf och antalet onda.
Hur många onda det är diskuteras ju i varje lek

Att Habina rösta på mig tycker jag inte är så konstigt hon hade ju inte så mycket att gå på och verkade behöva rösta. Tillägget att hon kankse skulle ändra om hon han in senare tyder ju på att att misstanken mot mig inte var så stark utan att hon mer behövde något att rösta på. Finner det märkligt att det fått så mycket uppmärksamhet. Jag menar jag är den som rösten hamnade på och jag tänker inte så mycet mer än "typiskt förstadagsröst."

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Äta rätt saker, vad då?
  • Nyårstråden
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka