Kamomillthe till överenergiska hästar...

Breakdance

Trådstartare
Jag läste i Hästägarens örtabok att kamomill skulle vara bra att ge till stressade hästar så därför föreslog jag att min kompis skulle prova det när hennes tävlingshästar fick lov att stå på box pga skador, helt otroligt-det funkar :banana: Dom får kamomillthe i betforen på morgonen och jag har aldrig sett dom så lugna som nu :banana: Bör kanske tilläggas att hästarna Inte är lugna i vanliga fall ;)

Sv: Kamomillthe till överenergiska hästar...

Och jag har gett kamomill utan minsta lilla lugnande effekt whatsoever, så som med örter generellt så är det nog högst individuellt om de svarar på det..

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 124
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 770
Senast: co-SMAD4
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 805
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 176
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar