Men jag dööör..!Mysljudet:
Jag hade ingen aning att de lät så underbart - och vilka ögon!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men jag dööör..!Mysljudet:
Nu har jag hört alpackaljud live, ett helt ridhus fullt med hummande alpackor . Vilka fantastiska djur de är, så milda i sin framtoning. Enormt stora och vackra ögon.
Pratade med en alpackaägare som sa att alpackor till skillnad från lamor inte försvarar sig om de blir angripna av rovdjur. Men hur gör man då som ägare? Betyder det att man inte kan ha alpacka om det finns varg och lo? Eller vilka djur är farliga för alpackan?
Var du också i Mjölby..?
Jag kollade med en tjej med två kameler och de kostar henne under 1300 i månaden - det är mindre än 650 per månad och kamel (och hon säger att maten kostar löjligt mycket där hon bor). Jag vet ingen häst som kostar så lite.
Jag har alpackor.För allas "hästnotor" verkar det här vara vanligt:
Försäkring
Stallhyra
Hö (vinter)
Kraftfoder
Underlag
Hovslagare
Veterinär
Tandläkare
Täcken
Tränare
Hästmassör
Kameler behöver mig veterligen ingen tandraspning, absolut ingen hovslagare, ingen tränare, ingen hästmassör, inga täcken, inget underlag (bor utomhus, inte i box), inget kraftfoder, och ingen stallhyra.
Försäkring, veterinär, hö, hage, tillskott, och "vanliga tillbehör". Det borde vara rätt rejält mycket mindre än en häst, om inte kamelen äter tre gånger så mycket för sin storlek...
Jag har lamor och dom behöver kanske inte försäkring (har inte hittat något bolag som tar dom ännu)För allas "hästnotor" verkar det här vara vanligt:
Försäkring
Stallhyra
Hö (vinter)
Kraftfoder
Underlag
Hovslagare
Veterinär
Tandläkare
Täcken
Tränare
Hästmassör
Kameler behöver mig veterligen ingen tandraspning, absolut ingen hovslagare, ingen tränare, ingen hästmassör, inga täcken, inget underlag (bor utomhus, inte i box), inget kraftfoder, och ingen stallhyra.
Försäkring, veterinär, hö, hage, tillskott, och "vanliga tillbehör". Det borde vara rätt rejält mycket mindre än en häst, om inte kamelen äter tre gånger så mycket för sin storlek...
Mitt lamaföl ca 7 timmar gammalt.
Åååh, jag ÄLSKAR verkligen dina kameler!!!Mina pojkar har passat på att växa lite i sommar. Nu har de max ett år kvar att växa så de har verkligen tagit i från tårna och faktiskt ökat på med flera centimeter.
Man får inte ha höjdskräck när man rider kamel