Kalorisnål frukost

Håller att gå ner i vikt genom färre kalorier, men fastnar på frukosten. Ätit och tröttnat på yoghurt, äter nu bröd, men jag tror det triggar sötsuget.
Problemet är att jag dels behöver kunna äta medan jag kör och dels inte orkar göra nått på morgonen när klockan ringer 03.45. Har inte riktigt vant mig vid dessa tidiga tider än, så därför äter jag medan jag kör för att jag håller mig vaken :o Så det bör ge energi och gå att förbereda dagen innan om krångligare. Har funderat på ägg, men ibland får jag äckelkänslor av ägg och att jag tycker det blir torrt.

Hjälp en vilse!!
Heja dig som har tagit tag i detta!
Bra jobbat! :banana:

Havregrynsgröt som man gör så pass rinnig att det går att dricka den ur en flaska med bred öppning. Jobbar som kyrkogårdsarbetare och står mig utan vidare på en portion gröt och ett par knäckebröd från tidig morgon till mitt på dagen när det är dags för lunch, trots bitvis krävande fysiskt arbete. Vill man ha lite smak kan man göra en rinnig smoothie på bär, frukt osv som man blandar ihop med den rinniga gröten, så det blir en gröt-smoothie.

Over night oats är jättebra. Pimpa med lite olika frön för ökad mättnad. Behöver inte tillagas då det sväller i kylskåpet över natten. Jag brukar ha i bär, pumpafrön, solrosfrön och hampafrö. Samt lite vaniljpulver. :)

Köpte proteinbröd och det var ju gott! I alla fall det jag köpte. Med mjukost på :love:
Overnight oats verkar ju spännande, men det ser ut att behöva ätas med sked? :o

Jag brukar surpla i mig en smoothie på väg till jobbet. Förbereder på kvällen innan i en shaker med lock: en halv banan, ett par nävar frysta bär, 2dl minimjölk, 1,5dl kvarg, 1msk linfrö. Sen kör jag med stavmixer på morgonen. I bilen öppnar jag "drickdelen" av locket och stoppar ner ett tjockt sugrör.

Köpte proteinbröd och det var ju gott! I alla fall det jag köpte. Med mjukost på :love:
Overnight oats verkar ju spännande, men det ser ut att behöva ätas med sked? :o

Du kan nog göra overnight oats med mer vätska och dricka det. Men då blir ju egentligen en smoothie med havregryn i och det skulle nog funka alldeles utmärkt tror jag!

När jag tränade/deffade som mest körde jag mycket på smoothies.
Häll i en rå äggvita för mer protein - eller varför inte soyamjölk?
Häll i en dl. havregryn för mer kolhydrater - eller varför inte en banan?

Resten kör man bara på sånt man tycker om! Granatäpple - hallon - bladspenat - U name it. Så mycket näring på ett så enkelt sätt. :)

Gammal tråd, men ur viktminsknings- och hälsosynpunkt lär det bästa vara att hoppa över frukost helt, men påverkar det din körning är det ju inte så smart.

Och äta 16:8.

Såg en dokumentär om någon av Nobelpristagarna som åt så och blev nyfiken, finns mängder av hälsofördelar på cellnivå.

Frukosten kanske inte är så livsviktig som vi alltid blivit itutade. Om man nu inte kräver energipåfyllning direkt på morgonen.

Och äta 16:8.

Såg en dokumentär om någon av Nobelpristagarna som åt så och blev nyfiken, finns mängder av hälsofördelar på cellnivå.

Frukosten kanske inte är så livsviktig som vi alltid blivit itutade. Om man nu inte kräver energipåfyllning direkt på morgonen.
Jag äter ytterst sällan frukost. Aldrig förstått varför man ska gå upp och äta direkt när man vaknat.
De gånger jag äter frukost blir jag snorhungrig resten av dagen. Triggar igång som sjutton.

Jag blir jättetrött om jag inte äter frukost. När jag jobbade kväll och gick upp vid 11 var det inte så viktigt, men nu när klockan ringer mellan 3.30-5 vanligtvis så klarar jag mig inte utan.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag hittar ingen bra frukost som jag håller mig på och som håller mig vaken. Testat yoghurt och müsli, hungrig efter 1 h. Och blir...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
12 148
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar