Källsortering

Jag har slutat köpa dem, för det är sånt vansinnigt energislöseri att göra metallkoppar för engångsanvändning. Finns det inte värmeljus utan den där jäkla koppen?

Det har jag sett på någon billig-affär någon gång. Vanliga värmeljus men metallkoppen fattas. Tyvärr minns jag inte var :-(

Vi kan ju med denna tråd slå fast att det här med producentansvar haltar.

"Producenterna ska se till att förpackningarna går att återanvända och återvinna. De ska se till att det finns ett lämpligt insamlingssystem för förpackningar. Ett insamlingssystem är lämpligt om det är lättillgängligt och ger god service åt dem som ska lämna förpackningsavfall till systemet."

Jag känner att någon måste ta tag i det här pronto. Finns det ingen komprimator i miniformat man kan uppfinna där man släpper i sina burkar och kartonger så de knycklas ihop till en liten liten kub?

/Mvh påväg till patentverket

I min förra lägenhet byggde vi en källsorteringsstation. En låda med hål i locket som det stod påsar i. Den matchade resten av köksinredningen så såg helt ok ut

Jag har gått från 3 påsar - pant, papper/kartong och plast till två såna här, står i köket staplade på varandra. Eventuella glas och konservburkar åker ner i den med plast, så sorterar jag väl vid återvinningen. Panten har fått en rejäl svart påse med hål upptill, som är avsedd för pant (inköpt från pandakatalogen). Tidningar slänger jag ner i den med kartong, så sorteras det också vid återvinningen. Har ingen reklam så det blir inte så mycket tidningar som tur är.
sortera-avfallskarl-med-lock-vit__0190589_PE344027_S4.JPG
Var hittar jag de där?

Väldigt snyggt, gillar dem. (tyvärr har jag ett skåp med glas och porslin på den väggen).

Jag hade en vanlig bokhylla stående på den väggen innan. Denna är lite bredare, lite djupare men ger mig mycket mer möjligheter. Jag är löjligt förtjust i att jag kom på en lösning som passar mig så bra.

Den är ju jättestor :eek:

Har en sådan i barnrummet.

Det är en för stor möbel för oss, jag vill ha nåt litet lagom smidigt att gömma undan.

Det är ju inte en liten möbel, nej. Den passar bra in i mitt kök även om det är litet men det ser ju olika ut på olika ställen och vi har alla olika åsikter om vad som passar :D

Hade jag haft plats för det i hallen hade jag gärna haft en 1x5 där som bänk med lådor i med. Jag funderar även på att bygga en sängunderdel av kallax/expedit som är två rutor hög. Jag är djuuuupt nere i det träsket nu...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka