Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Just Bregott, eller om det var Lätt&Lagom, hade (har?) någon djävla instruktion om hur lätt det var att BARA ta isär pappen runtom plastinnanmätet vid sorteringen. Lekande lätt, verkligen! En liten höjdpunkt i vardagen.De kunde åtminstone skriva informationen om hur det ska sorteras med större bokstäver på förpackningarna, det är MÖRKT nere i vårat soprum. Och Bregott får gärna sluta kalla folielocket "oblaten". Det är ingen jävla gudstjänst vi pratar om.
Läste någonstans att man inte skulle, för det gick åt energi till vattnet eller ngt.
Så talar då en sann reformist. Jag tänkte komma till det, tack!Mhm... konsumentmakt My ass... vi är så makalöst styrda att välja det de vill.
Jag surar och sorterar och hoppas på lagstiftning.
Sedan har jag ett trauma med värmeljus, sedan @Mia_R skrev för några år sedan att man måste pilla ut den lilla metallbiten i mitten för annars är sorteringen till ingen nytta.
Jag går med stearin under naglarna hela tiden just nu
Du missade säckarna med små fönster i plast som man ska försöka riva isär för att vara duktigBättre! Jag hatar förpackningar! Konservburk i papplåda liksom. Får högt blodtryck.
Så talar då en sann reformist. Jag tänkte komma till det, tack!
Vi följer reglerna, men vi är arga på dem och vi förhandlar dem. Men som sagt, följer dem.
Du missade säckarna med små fönster i plast som man ska försöka riva isär för att vara duktig
Ja, pappsäckar. Potatis förvaras i såna ibland.Säckarna?
Ja, pappsäckar. Potatis förvaras i såna ibland.
Och läkemedelsförpackningar med plast och metall som inte går att ta isär!Aha! DE säckarna. Med det satans snöret!
Jag hade hoppas på att slippa läsa om det där snöret. Tack du men man har ju samma problem om man beställer en pryl. Förvara skiten i en pappkartong med ett litet plastfönster så kunden ser att det faktiskt är en likadan som det var på bilden...Aha! DE säckarna. Med det satans snöret!
Hm så jag borde skölja mjölkpaketen egentligen. Är det problem i sorteringen annars eller är det bara för att de inte ska lukta?Man ska inte använda varmt vatten, men kallt går jättebra utan att energivinsten äts upp.
Hm så jag borde skölja mjölkpaketen egentligen. Är det problem i sorteringen annars eller är det bara för att de inte ska lukta?
(Jag kör inte heller smörpaket och dylikt i diskmaskinen som vissa gör.)
Ja fy satan. Jag gillar Alvedon eller vad det var som har gjort helt i plast. Tyvärr verkar det inte ha gått fram till många av de andra. Jag tror att en av våra receptbelagda askar är med plast men då är den svår att öppna, tabletten är för liten så den är svår att hitta och dessutom skör! Det tar en evighet att trycka ur 18 såna piller när man ska ladda dosetten på söndagskvällenOch läkemedelsförpackningar med plast och metall som inte går att ta isär!
Och alla sorters fodrade kuvert som saker som man får via posten skickas i! Typ dubbla lager papper och fluffigt plast(?)material mellan.
Ja fy satan. Jag gillar Alvedon eller vad det var som har gjort helt i plast. Tyvärr verkar det inte ha gått fram till många av de andra. Jag tror att en av våra receptbelagda askar är med plast men då är den svår att öppna, tabletten är för liten så den är svår att hitta och dessutom skör! Det tar en evighet att trycka ur 18 såna piller när man ska ladda dosetten på söndagskvällen
Tar ju inte ut varje dag, allra högst någon gång i veckan, men sedan jag börjat strunta i att skölja ur paketen så verkar det fortfarande inte lukta. De verkar torka eller ngt. (Fiskbulleburkar däremot eeek!)Vi sköljer ur eftersom vi är lata och inte tar ut sånt dagligen. Och partner tar loss skruvkorkar och sånt...
Tar ju inte ut varje dag, allra högst någon gång i veckan, men sedan jag börjat strunta i att skölja ur paketen så verkar det fortfarande inte lukta. De verkar torka eller ngt. (Fiskbulleburkar däremot eeek!)
Hm så jag borde skölja mjölkpaketen egentligen. Är det problem i sorteringen annars eller är det bara för att de inte ska lukta?
(Jag kör inte heller smörpaket och dylikt i diskmaskinen som vissa gör.)
Syltburkarna blir lite halvdant sköljda däremot.