Kallpressat hundfoder

iNHALE

Trådstartare
Är det någon som testat eller fodrar med sk "kallpressat" foder? Det sägs ju vara bättre än vanligt torrfoder iom att det inte hettas upp på samma sätt vid tillagningen. Har själv ingen som helst erfarenhet av detta. Någon som är mer insatt och har en mer objektiv syn än tillverkarna som självklart prisar sina egna produkter.

Är det någon som testat eller fodrar med sk "kallpressat" foder? Det sägs ju vara bättre än vanligt torrfoder iom att det inte hettas upp på samma sätt vid tillagningen. Har själv ingen som helst erfarenhet av detta. Någon som är mer insatt och har en mer objektiv syn än tillverkarna som självklart prisar sina egna produkter.
Jag har gett det till mina, märket Lukullus från zooplus/bitiba. Nu får de annat pga speciella behov.
Har varit jättenöjd och hundarna slukade i sig det (det för de i princip med allt i och för sig). Jag tyckte det luktade gott och kändes fräscht på något sätt.
Om det är bättre har jag ingen aning om.

Såg att det finns blötfoder till bra pris av samma märke. Funderar på att pröva det.
Ger blötfoder som topping på torrfodret, men det blir rätt dyrt i längden med andra ”vettiga” märken.
Är också nyfiken på fodret!

Såg att det finns blötfoder till bra pris av samma märke. Funderar på att pröva det.
Ger blötfoder som topping på torrfodret, men det blir rätt dyrt i längden med andra ”vettiga” märken.
Är också nyfiken på fodret!
Det blötfodret är mycket bra! Brukar köpa en platta med lite olika sorter. Ett tips :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 355
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Okej jag behöver hjälp, ju mer jag grotta ensam desto svårare blir det. Jag ska byta foder till Emiron, hans mage är inte vad den borde...
2
Svar
24
· Visningar
5 390
Senast: calm
·
Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
2 303
Senast: hoppsann
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 330
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar