Kallblodstravare till avel?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare caballera
  • Startdatum Startdatum
C

caballera

Jag är ägare till en norskimporterad kallblodstravarhingst. Jag kan ingenting om travaveln men nu har min granne frågat om hon kan få betäcka sin kbltravare med honom. Min fråga är därför om det är tillåtet att betäcka med honom och ändå få registrera avkomman som renrasig eller måste min hingst godkännas först? Vad krävs i så fall? Röntgen? Visning?

Rent avelsmässigt tror jag att han har rätt mycket att tillföra. Ur travsynpunkt har han rätt bra resultat bakom sig och har sprungit in en hel del pengar och han har en ovanligt trevlig och stark exteriör med bra bärighet ur ridsynpunkt.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 420
Senast: dobbis
·
Trav Vi skulle ju inte betäcka i år... Nu står vi med tre ston som högst troligt ska bli betäckta. Trots allt.... HJÄLP OCH FUNDERINGAR...
Svar
0
· Visningar
1 276
Senast: Cambrie
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 835
Senast: Fetaost
·
C
Trav Jag är ägare till en kbl.travar-hingst (pensionerad) med bra resultat på banan. Nu tänkte jag låna ut honom på foder pga. tidsbrist ett...
Svar
2
· Visningar
999
Senast: juvelen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur