Kall på korset

igbest

Trådstartare
Min medryttarhäst är kall på själva korset är det någon som vet vad det kan bero på.

Han är inte kall på ryggen och har både innetäcke och vintertäcke när han är ute.

Ägaren har tänkt ta ut en equterapeut (vet ej hur det stavas) eller nån liknande som får kolla upp honom.

Han är en 17 årig varmblodsvalack som har gått på travet tidigare.

Sv: Kall på korset

Verkar vara en bra ide´med equi-terapeuten. Eller en kiropraktor. En gissning är att han har ngt låsning i korset och att det ger sämre blodcirkulation. Lycka till! Mvh /lillsyrran :smirk:

Sv: Kall på korset

Är oxå lite inne på om det kan vara en låsning någonstans vid korset som gör att blodgenomströmningen har blivit sämre.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 679
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 686
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
440
Senast: The Beast
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 106
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel