Kalkstensmjöl som ridbane underlag

S

sandy-76

Har någon erfarenhet av detta? Tänker göra ordning en ridbana och undrar över hur det funkar som underlag. Hade tänkt blanda det med sand i så fall. Blir det lätt hårt eller håller det ihop sanden bättre? Eller kanske bäst med bara gammal herdelig sand.

Sv: Kalkstensmjöl som ridbane underlag

Har ridit något år hos en som har detta på sin bana, och jag tycker det funkar finfint, det blir ju dammigt, men där saltar man banan på sommaren. Ljust o fint, absolut inte så tungjobbat för hästarna som mjuk, djup sand.

Liknande trådar

Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 918
Senast: Amk
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 536
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 037
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 402

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka