Kälke körning igen.

P

pufffan

Hej mine venner.
Valdemar ringde mig i går och vill att vi skull fare till backen idag igen. Och visst lät det trevligt. Han skull ta med ena grill och glögg så skull vi fik lite där med. Jag tänkt att jag skull ta med ena egen kälke och köre ifrån Valdemar. Jag ring till Antonsson och fråg om jag fick låne hanses kälke som hans barn har. Det gick så bra så. Så han kom förbi med den i går kväll. Jag satt hele kväll nästen och valle på med stearin. Nu skull Valdemar bli på etter kälken.:) Vi träffades bort i backen och sedan så bar det iväg. Oj vad kul vi hade. Vi koke glögg på en lite grill som han hade köpt på macken. Det va bare och tände på. Vi satt där och drack. Jag tyck att det int smake som den bruker men det berodde nog på elda kanske.Jag blev lit tung i skall jag.
Etter ena stund så kom barnbarna mitt han undre vart jag hade tage väga då Kotte var kvar hemme. Men det kunde Ju Antonsson svare på. Jag kände mig som ena lite myre då han stog där i pulke backen och undre vad jag syssle med. Farmor, är du här i back och åker snovraser och drick stark glögg mitt på ljuse dan! Jo, sa jag och skruv lit på mig. Int kan vi åke kälke på natta min ven sa jag.Ja, det va min dag det. Int konstigt att glögga int snak som det bruke. Men Valdemar skall få igen för gamle spik han. Vill bare skriv av mig lit.

Sv: Kälke körning igen.

Pufffan, är du sann?// bonny

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kälke körning igen.

Jo, pufffan hon finns hon. Hon hoppar in här iblad och "skriv av sig lit" Duktig på häst tror jag. Hon piffar verkligen upp mig här inne iaf.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 129
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 604
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 998
Senast: sandrafors
·
Gnägg Alltså jag har varit lite kluven gällande spöken... Men flyttade till ett nytt stall för ett par veckor sedan o jag vågar verkligen inte...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 944
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar