kalk/kalcium knöl

LadySara

Trådstartare
ja de va den prognosen vi fick på våran 10 månaders valp. vi hittade en knöl på en av halskotorna på ena sidan där halsbandet går.

han har juh varit halt i princip hela tiden på vf sedan 6 mån ålder. så nu tänkte vi gåt ill botten med de å kolla knölen samtidigt. knölen fick vi juh klart för oss vad de va . men inte vad hältan kan komma ifrån. tog 8 bilder. + den på knölen. hittar inget.. är jätte ren å bra i benen..

så i onsdags var de dags för operation av knölen. op gick bra men vet sa att han kommer att ha JÄTTE ont. och att de antagligen kommer bli infekterat och att vi kommer att få åka å tömma de. de var ingen lätt op sa hon.

sen till råga på allt så flippade han i buren när han vakna ut narkosen så dom va tvungen att ge han lugnande en gågn till.

så här ser såret ut idag. jag tycker de ser jättefint ut va tycker ni?

http://img.photobucket.com/albums/v290/zofine/jocke/Bild030.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v290/zofine/jocke/Bild028.jpg

http://http://img.photobucket.com/albums/v290/zofine/jocke/Bild029.jpg

han har inte haft nå ont alls utan vare helt som vanligt. ville helst busa när han kom hem försökte ta bollen på väg in från bilen, å då kunde han itne ens gå utan att man höll i halsbandet.

har någon hört eller vare med om de själv att eran eller ngn annas hund fått en sådan knöl?? jag eller sambon har itne hört talas om de. och itne uppfödaren heller tror jag. var dock itne jag som pratade med dom.
oj de blev långt ber om ursäkt...

Sv: kalk/kalcium knöl

många som läser men ingen svarar... ingen som hört talas om det ngn gång??

Har funderat, men kan nog inte svara. Att de inte visste vad det är hos vet. är ju konstigt. Det är ingen gammal skada så det kan ha blivit broskbildning? Min dotter hade i tonåren en bula, både på kinden och på benet som togs bort. Men det är ju något annat. Det var nån form av "fettknölar". Borde finnas någon här på Buke som vet mer. Förstår så väl att du vill veta.

det var kalk kalkavlagringar, kalcium.. blir tydligen vanligare och vanligare... de hade opererat en till hund för ca 3 veckor sedan. på samma klinik. den hade haft jätte problem med läkningen. däeför är jag otroligt glad att våran peppar peppar verkar ha bra läkkött..

vi frågade specifikt om de var broskbildningar då våran andra hund är opererad efter krock med en stor nuffe när han var 4 månader..

Så länge han verkar glad och pigg och inte har ont, skall du nog vara tacksam, men hålla koll på den. Jag vet av erfarenhet hur jobbigt det är med hundar som är dåliga. Man lider ju så fruktansvärt själv.

precis .. själva knölen är juh bortopererad nu och dom sa att den itne kommer tillbaka.. men som du söäger så är jg jätte glad så länge den håller sog borta. å jag hoppas på att såret fortsätter vara fint... börjar vätska lite nu tycker jag.. eller så inbillar jag mig..

han är oförskämt pigg o glad.. han är juh lika jobbig som vanlig.. han är lite överaktiv... *suck* är 2 stycken som studsar breve mig just nu .. hungriga å nödiga... är dags för kvällsmat.. jo faktiskt .. dom äter flera ggr dag .. den storas mage måste äta fler ggr..

å så är de juh medicin dag.. vilket inte uppskattas...:smirk:

Om dom förväntar sig att det ska infekteras och behöva tömmas, varför sattes det inte in nåt litet dränage?
Har haft en hund som opererades i halsen och där satte dom ett litet gummirör mellan stygnen som det kunde vätska sig ur.

då han endast är 10 mån och har kompis hemma som härjar friskt ihop ansåg dom att de kunde skada mer än göra nytta...

Liknande trådar

Hästmänniskan för 6 mån sen la jag å sambon ett sakmbud på en kåk med stall. i förrgår ringde telefonen de va mäklren som sa att ni får ta huset om...
2
Svar
27
· Visningar
4 199
Senast: BeastieBabe
·
Övr. Hund Nu är vi nära slutet... Eftersom Lucas inte blivit bra efter alla operationer så bestämde vi en ny tid hos veterinären. Mamma åkte...
Svar
3
· Visningar
924
Senast: plymen
·
Hästvård min häst har varit "sjuk" eller ja, konstig sen ca 1 år tillbaks... innan nån skriker nåt om att jag ska åka till vetten å talar jag om...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
16 127
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar