Kalium värdet i hö?

L

Lord Owen

Har läst någonstans (tror det var i kraffts katalog om fodring osv) att kaliumhalten i hö inte får vara högre än 20g? Jag kan blanda ihop nu, så ursäkta isf. Hur som helst, säg att man har ett hö med ett kaliumvärden på 30g, vad spelar det för roll? Negativt på vilket sätt? :confused:
 
Sv: Kalium värdet i hö?

Det BÖR ligga på max 20. inte ska, utan bör.

Det har inte så mkt med själva kaliumhalten att göra om jag minns rätt utan för hög kaliumhalt tyder på saker.

Är värdena och höet bra i övrigt kan man ta en högre kaliumhalt, jag har haft 25 ett år..
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 140
Relationer Hej Buke.. Anonymt nick för ja, privata grejer och så. Frågorna: Hur vet jag att jag inte vill ha barn? Hur gör man för att avsluta ett...
2 3
Svar
55
· Visningar
10 743
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Behöver nog mest skriva av mig lite. Jag upplever mig väldigt sällan nöjd och tillfreds med livet. Just nu har jag hamnat i en riktig...
Svar
14
· Visningar
4 286
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 436
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp