Undvika kalciumrik kost...
Och vad är definitionen på det?
Tänker du kunde unna dig EN latte om dagen bara du har noll på kalciumnivån.
Men har du inte fått nån gräns så ska du väl inte dricka mjölk alls...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Undvika kalciumrik kost...
Man får inte det genom att äta mycket mjölkprodukter. Det kan vara olika störningar tex hyperthyreos. Jag antar att @prallan är under vidare utredning eller har fått diagnos redan.Bara nyfiken; hur får man förhöjda kalciumvärden?
Alpro sojadryck har utan tillsatt kalcium, men den skär sig vackert i kaffet.
Stämmer bra, under vidare utredning.Man får inte det genom att äta mycket mjölkprodukter. Det kan vara olika störningar tex hyperthyreos. Jag antar att @prallan är under vidare utredning eller har fått diagnos redan.
Man får inte det genom att äta mycket mjölkprodukter. Det kan vara olika störningar tex hyperthyreos. Jag antar att @prallan är under vidare utredning eller har fått diagnos redan.
Googlade lite och såg att det fanns flertalet anledningar varför man kunde ha förhöjda ca-värden. Intressant.
TS får lära sig dricka kaffe som en riktigt tant/gubbe, svart! Det är min favvis i alla fall.
Den ekologiska är det inte tillsatt kalcium, har du testat den i kaffe?Tror ingen föreslagit det tidigare men när jag skulle undvika mjölk ett tag provade jag kokosmjölk, helt okej. Kanske inte jättegott...men värt att prova! Kan inget om kalciumvärden i det dock
Jag vet faktiskt inte, var rätt länge sedan. Men har för mig att de lite tjockare gjorde sig bättre, de heter väl typ cream-någonting? Man bör ju gilla kokos dock, det smakar inte som mjölk tyvärr...Den ekologiska är det inte tillsatt kalcium, har du testat den i kaffe?