P
prallan
Någon som har bra tips? Jag har förhöjda kalciumvärden och lever på kaffelatte.....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den har tillsatt kalcium.Oatley har ju "mjölk" som är till för kaffe.
Vet inte kalciumhalten i den men den är ju inte gjord av mjölk i alla fall.
Ok, men är det gott i kaffet då?Skulle kunna göra egen havremjölk det är ganska enkelt.
Oatleys iKaffe är jättegott. Har inte koll på kalkhalten.
Den har som sagt tillsatt kalcium. Typ alla (?) växtalternativ har det förutom de ekologiska.Oatleys iKaffe är jättegott. Har inte koll på kalkhalten.
Den har som sagt tillsatt kalcium. Typ alla (?) växtalternativ har det förutom de ekologiska.
Oatly och Alpros ekologiska har inte tillsatt kalcium, men dessa finns inte i speciell "kaffevariant".
Den har som sagt tillsatt kalcium. Typ alla (?) växtalternativ har det förutom de ekologiska.
Oatly och Alpros ekologiska har inte tillsatt kalcium, men dessa finns inte i speciell "kaffevariant".
Fast de du menar, innehåller väl tillsatt Kalcium. Eller har du någon produkt som inte innehåller kalcium som är gott i kaffet?Jag tycker det går jättebra med vanliga (alltså icke-kaffevarianter) havremjölk och sojamjölk i kaffe. Ekologiska har som sagt inga tillsatser. Men nu har jag inte helkoll på latte, måste man värma, skumma? Jag bara skvätter i.
Däremot tycker jag inte att det funkar med egengjord t ex havre- eller mandelmjölk.
Fast de du menar, innehåller väl tillsatt Kalcium. Eller har du någon produkt som inte innehåller kalcium som är gott i kaffet?
Ah, och jag älskar vanlig mjölk och dess smak i kaffetMenade ekologiska i det fallet, men skrev det lite smygigt ser jag, men jag kanske har fel i det? Jag använder Änglamarks havredryck.
Edit: som smakpreferens i allmänhet kan jag tillägga att jag gillar inte iKaffe, eftersom det påminner mig om mjölk...
Ah, och jag älskar vanlig mjölk och dess smak i kaffet
Undvika kalciumrik kost...Är inte insatt; men hur mycket Ca är ok att du får i dig per dag? Vad är rekommendationerna, undvika mjölk helt?