Kalaspåsar? Barnkalastips önskas.

Sv: Kalaspåsar? Barnkalastips önskas.

Du behöver inte lägga i så mycket godis, lägg i nån ballong, baka en varsin cocosboll, frukt m.m. Sedan kan de ju så fiska upp påsen eller få påsen relativt tidigt under kalaset så behöver du ju inte servera annat godis mer än tårta eller korv. De kan äta ur sin godispåse istället.

De kan också få gå på skattjakt efter sina påsar, kan de inte läsa så kan du ta kort på de saker du lagt nästa lapp, eller måla själv om du är duktigt. Det finns en del lekar på www.lekarkivet.se tror jag adressen var.

Hur gamla är barnen? Lättare att veta det innan man fortsätter med tips till dig :banana:
 
Sv: Kalaspåsar? Barnkalastips önskas.

Ska du ha ett avancerat "lyxigare" kalas så kan du gå in på denna sidan och beställa färdiga temakalas: http://www.kalaspinglan.se/

Där finns även roliga ätbara saker att lägga i påsen osm exempelvis Nalle Puh guldpengar, finns tips på lekar, tja lite av varje. Bra sida tycker jag.

Lycka till!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kalaspåsar? Barnkalastips önskas.

Jag brukar stoppa i såpbubblor och bara ett par godisbitar och en clementin i mina kalaspåsar.
 
Sv: Kalaspåsar? Barnkalastips önskas.

När det var dags för paketöppning på senaste kalaset (6 åring) så gjorde vi såhär:

Barnen satt i en ring, och i mitten hade vi en tomflaska.

Alla barnen fick ha sina paket i famnen.

När födelsedagsbarnet snurrat på flaskan och den stannat på ett barn, fick det barnet ge sitt paket.

Då blev paketöppningen lugn, och alla hann se vad hon fick.

Annars tycker jag ofta att det är mer eller mindre kaos vid paketöppning, och man hinner inte se vem paketet kom ifrån.
 
Sv: Kalaspåsar? Barnkalastips önskas.

Vi köpte ark med tatueringar billigt i Ullared och barnen fick varsitt ark i gottepåsen ihop med ballong, frukt och lite godis...
Det var mycket uppskattat.



Gira :banana:
 
Sv: Kalaspåsar? Barnkalastips önskas.

Man kan ju också ha godis i en påse och så bjuder man på något annat vid bordet. Färska jordgubbar, vem kan stå emot det? :p Melonbitar osv. och tårta eller kaka som inte behöver vara hur söt som helst!
 
Sv: Kalaspåsar? Barnkalastips önskas.

Vi var på ett kalas en gång där alla barnen fick ett litet paket när de gick hem och innuti låg en tablettask "bara". Det var jätteuppskattat att få ett "paket tillbaka". Lite pyssel bara att slå in alla små askar.

merman
 
Sv: Kalaspåsar? Barnkalastips önskas.

Russin är sött och gott :)
 

Liknande trådar

Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 531
Senast: Oh_really
·
Övr. Barn Min son är bjuden på Halloweenfest nästa vecka hos en av sina bästa vänner, som är en klasskompis. Det är ett litet gäng barn som är...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 136
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 790
Senast: Sesca
·
Småbarn Vi ska åka till Stockholm i helgen med våra två 2,5-åringar. Vi kommer bo på hotell och tar gärna emot alla tips ni har om aktiviteter...
2
Svar
20
· Visningar
1 693
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp