Kalasdax!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Dannie

Trådstartare
Hej! Flickan fyllde 8 år i förra veckan, och nu väntar det värsta, barnkalaset:crazy: . jag har nämligen idétorka, så snälla hjälp mig med teman. :bump: Både killar och tjejer kommer troligtvis. Har ni haft något jättelyckat tema??? personligen tycker jag det är svårare nu på vintern, samt att det är svårare med tjejer...... När det gäller killar så är det alltid lyckat med en boll, inlinesparty etc...
Så snälla, ge mig tips NU.....
Hälsningar nina
 
Sv: Kalasdax!!

Jag har en son på 13 och en dotter på 8, så jag har hunnit med en del teman, även fast sonen snabbt tyckte att han växte ifrån det där med kalas..... :D

Det sista jag hade för honom var när han fyllde 10, då hade vi sjörövardisco och sedan skattletning med karta. Kartan hade vi eldat på och smutsat ner så att den skulle se riktigt "gammal" ut. Skatten tog tid att leta efter, säkert en timme, och när dom väl fann den hittade dom också ett spöke som till och med jag blev rädd för fast jag visste att han var där.. :D Det var kul när jag sedan fick höra av en väninna att hennes son aldrig varit på något roligare kalas...

Dottern har haft lite olika teman. Hon har aldrig haft grabbar med, dom enda grabbarna som var välkomna var morfar och Bertil (dagisfröken) och dom var ju upptagna på annat håll....:D

Förra året hade vi Barbietema. Det är ju kanske inte så lyckat med killar i gänget men iaf.. Tårtan var uppbyggd runt en barbiedocka, själva kroppen var ätbar. Mycket vacker. Jag kan försöka lägga in en bild om jag hittar. Då blev det barbielekar, barbiepyssel, barbie i godispåsen osv.

Ett år hade vi stallfest. Då skulle alla vara stallklädda och det fikades i stallet. Dom fick börja med att mocka och sen sitta i den rena boxen och fika. Ridning ingick naturligtvis och det blev även lite teori med bla provsmakning av hästmat.

Ett år hade vi glitterparty. Då fick barnen dekorera varsin t-shirt med glitter, dom skulle ha kläder med glitter på.

Ett annat år hade vi ballongfest. Då skrev vi inbjudan på en ballong. Vi blåste först upp den och skrev sedan på den när den var uppblåst. Sedan släppte vi ut luften och skickade iväg den. För att kunna läsa inbjudan var dom tvungna att blåsa upp ballongen. :)
Vi hade trädgården full med ballonger och då menar jag verkligen FULL!! ( Jag gillar att överdriva när det är barnkalas...)

Ett år hade vi bak-och-fram-kalas! Det var kul! Vi skrev inbjudan spegelvänd, så dom var tvungna att hålla den framför en spegel för att kunna läsa. Vi dukade på stolarna och satt på bordet och fikade. Barnen sa hejdå när dom kom och hej när dom gick. Det tyckte dom var mycket festligt!! :D

Annars har vi väl haft mycket traditonella lekar. Men jag minns ett år som jag gjorde mig till lite extra när sonen skulle ha kalas. Han ville ha fiskdamm och jag SYDDE fiskarna och stoppade i godispåsen i magen på dom... Avancerat, men då hade jag heller inga hästar att sköta... :cool:

Nu ekar det i hjärnan, jag lovar att återkomma om jag hittar på något mer!!!!

/ Yamaha - som tycker det är skoj att fantisera ihop olika teman för barnkalas!!!!!!!

:banana: :banana:
 
Sv: Kalasdax!!

Jag hittade bilden på tårtan!!! :)


1468ORG_bratztarta.jpg
 
Sv: Kalasdax!!

Jisses !! Ta´t lugnt... Jag tycker att det är lite överdrivet med en massa teman när barna är så små... Tänk vad många kalas som ska hinnas med innan barnen blir stora.Dessutom ska väl kalaset bli ännu mer spännande för var år som går(kan leda till bortskämda barn och dyrt blir det med:( " )
Visst ska barnen få kalas när de fyller år men ta det lugnt...Lite vanliga lekar,korv och en godispåse så är de garanterat nöjda och glada:angel:

Vi bor inte så stort så när vår dotter skulle ha kalas så hyrde vi skolans jympasal(150 spänn för 2,5 timme) Gissa om barnen hade skoj... Perfekt nu i vintertid;)
 
Sv: Kalasdax!!

Jag älskar att ordna barnkalas och det är väl därför det blir överdrivet. När det gäller teman så känner jag att det är inte så himla länge som ungarna vill vara med på det, alldeles för fort blir det töntigt osv. Då känns det kul att ha hunnit med att göra lite som man kan titta tillbaka på och glädjas åt.

Jag kan hålla med om att det blir lite överenergiskt, att barnen kan bli bortskämda osv. Men vi köper tex väldigt sparsamt med leksaker så på det viset blir dom inte bortskämda. Jag minns inte när jag sist köpte en leksak till dottern tex. Däremot får hon ju saker hon behöver lite då och då, till ridningen tex eller något annat. Men jag skulle inte vilja påstå att hon är mer bortskämd än någon annan.

Men det är ju som med allt annat, är man intresserad av det och tycker att det är kul så blir det oftast något lite större, mera påkostat osv. Och att ordna barnkalas är kul!! :banana:
 
Sv: Kalasdax!!

temat i sig behöver ju inte bli dyrt mycket handlar väl i det här fallet om tid :) Klart roliga kalas verkar du ha haft!!! Och fantasi, barbitårtan var superfin!!! Själv skulle jag nog ha gillat stallpartyt när jag var liten hmm.. undrar varför?

Tips på tema på kalas till blandat flickor och pojkar: schlager? dansmatta, karaoke, musiktävling och kanske en såndär singalong grej till Playstation 2? Ungarna i min klass gillar då musik i alla fall!

Javan
 
Sv: Kalasdax!!

Ja, jag hoppas att barnen kommer att minnas sina födelsedagskalas, för jag har verkligen lagt ner min själ i dom !! :)

När jag var liten ordnade mina föräldrar aldrig något kalas till mig och jag var alltid avundsjuk på kamraterna som hade föräldrar som ordnade kalas. Det är ju ofta så att det man själv saknade som liten, det försöker man kompensera med sina egna barn...

Varför inte ordna en Melodifestival med hjälp av de sakerna du räknade upp?? I dessa festivaltider kan det ju passa. Också lite priser till deltagarna förstås....
 
Sv: Kalasdax!!

Jag tycker du är beundransvärd!:bow: :bow:

Påminner en del om min mammas teman då jag var liten. Jag ser tillbaka på mina födelesdagar med glädje, de var underbara både då och även nu som minnen! Hoppas innerligt att jag orkar och får ställa till såna kalas för mina dotter när hon blir större!:D

Jenny
 
Sv: Kalasdax!!

mina barns kusiner som är mellan 7-11 år har nyss varit på blandade tjej/kill kalas, ett var i en pulkabacke och det bjöds på grillad korv bla mycket uppskattat och ganska så enkelt! Det andra de nyligen var på var i en simhall, dock lilla bassängen eftersom alla inte kunde simma , men det var också väldigt uppskattat.

madde som fortfarande minns sitt 10-års kalas då det kom 1 gäst ( nu bodde vi i och för sig ganska så avskiljt så det fanns inte så många barn i klassen , vi var tot 4 ...men jag tror jag hade inbjudit runt8 st och så kom bara en...tungt för en 10 åring..)förutom de två granntanterna på 80+......
 
Sv: Kalasdax!!

Ja, fast hon fyller ju 8 år, så några kalas har vi haft, pojken är 11 och har slutat kalasa....
 
Sv: Kalasdax!!

Tack Yamaha, vilken kalasmamma du är ...., karaoke lutar det åt. (vilken tårta, underbart fin.)
Nina
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 433
Senast: Pratsch
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 782
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 971
Senast: Migo
·
Hästmänniskan Hej! Jag är ny på denna sida, vet inte om den fortfarande används eller om jag är på rätt plats, ber om ursäkt för de! Jag måste lätta...
Svar
13
· Visningar
3 346
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp