Fast jag misstänker att du inte bjuder alla utom några stycken på ditt jobb/arbetsplats/arbetsgrupp eller liknande?
Det är ju lite skillnad för de flesta barn. Jag skulle tex inte tycka det var ok att bjuda alla utom några få i fritidsaktiviteten/laget/gruppen heller.
Men säg två grannar, tre från fotbollslaget, någon från klassen och sen två kusiner. Det är ju inget konstigt. Problemet blir ju när barn får bjuda i cirklar i klassen. Då får de 15 "roligaste" barnen av 25 gå på kalas jätteofta, 5 barn sällan och 5 barn aldrig. Jag misstänker att det är där vi hamnat
Mvh Miks
Jag har inte sagt att det är ok att bjuda alla utom några få. Om en klass består av 20 elever (10 tjejer och 10 killar) och man bjuder tjejerna så är det ju hälften som blir bjudna (d.v.s. får inbjudan hem i brevlådan) och hälften som inte blir det. En del kalas min dotter varit har varit med bara tjejer, andra med alla och några med några få utvalda barn bara.
Nä, jag skulle inte bjuda alla kollegor utom några få men jag skulle absolut inte bjuda någon "för att vidga vyer och inkludera".