Uppdatering:
4 barn anmälda. Är folk seeeeega eller är detta normalt? Osa 30/8.
Mvh Miks
Det är normalt hos oss med!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Uppdatering:
Mvh Miks
Folk är sega!! Jag tänker alltid att jag har svårt att förstå varför inte folk svarar snabbt, men sen är jag likadan självUppdatering:
Mvh Miks
Jag hänger med och håller med om ditt tänk på ett sätt, men samtidigt känns det ju konstigt om "det enda rätta" skulle vara att alltid ha jättekalas- vilket det blir om man alltid ska bjuda en hel klass. Om man har barnkalas säg mellan 6 och 12 års ålder så blir det ganska många kalas och att varje gång bjuda typ 30 barn "bara för att" tycker jag känns som överkurs. Vi har som sagt gjort båda varianterna och även flera i klassen.Jag svarar lite allmänt utifrån diskussionerna ovan med vilka i man ska bjuda.
Om alla barn/vuxna alltid får välja de kompisar man leker mest i resulterar det i att de barnen som inte har någon att leka med aldrig får chansen. Det är ju den situationen vi hamnat i.
Vi har nu bjudit 24 barn. Varav 1 vårt barn "leker mest" med. Det betyder att vi kanske bjudit 10 barn som går ofta på kalas, 10 barn som kanske mindre ofta går på kalas och tro kanske 4 barn som aldrig får chansen. Jag kan omöjligt tro att min son är ensam om detta.
Jag skulle önska att vi vuxna hjälper barn att vara mer inkluderande.
Mvh Miks
Jag tänker att det kanske finns andra sätt än att bjuda hela klassen eller låta barnet välja sina favoriter. Det måste finnas sätt däremellan som inte är svart eller vitt.Jag hänger med och håller med om ditt tänk på ett sätt, men samtidigt känns det ju konstigt om "det enda rätta" skulle vara att alltid ha jättekalas- vilket det blir om man alltid ska bjuda en hel klass. Om man har barnkalas säg mellan 6 och 12 års ålder så blir det ganska många kalas och att varje gång bjuda typ 30 barn "bara för att" tycker jag känns som överkurs. Vi har som sagt gjort båda varianterna och även flera i klassen.
Hoppas mga kommer på sonens kalas nu!!!! Ang OSA- kolla dagen efter sista dag. Här är det rätt vanligt med varianten "hör av dig om du inte kommer- annars räknar vi med dig", så kolla så ingen tolkat så.
Stort lycka till m både grabbens kalas och övriga kompisrelationer!!!!
Det vore faktiskt väldigt bra om skolorna kunde ta sådana initiativ. Att verkligen göra skolan så bra de kan. Man kan ju inte tvinga folk att bjuda alla i gula gruppen men lärarna kan ju starkt rekomendera på typ föräldramöten.Jag tänker att det kanske finns andra sätt än att bjuda hela klassen eller låta barnet välja sina favoriter. Det måste finnas sätt däremellan som inte är svart eller vitt.
Bjuda barnen i den gula eller röda gruppen, alla pojkar/flickor, varannat barn på klasslistan, alla som sitter på högra sidan klassrummet, alla som går i mellanläsgruppen, alla med gröna ögon, osv osv osv. På det viset får inte barn välja bara favoriter. Att välja bara favoriter gör ju att de populära barnen får gå på nästan alla kalas medans andra inte får gå på något.
Mvh Miks
Fast det är inte bara de populära som barn vill bjuda, främst vill de väl bjuda dom de faktiskt leker med? För övrigt tycker jag det är en bra lösning om man har möjlighet att bjuda de "i den blå gruppen" plus de som man faktiskt umgås med. Dock ska man ha i åtanke att det snabbt blir rätt dyrt med kalas och alla har inte möjlighet att bjuda så många.Jag tänker att det kanske finns andra sätt än att bjuda hela klassen eller låta barnet välja sina favoriter. Det måste finnas sätt däremellan som inte är svart eller vitt.
Bjuda barnen i den gula eller röda gruppen, alla pojkar/flickor, varannat barn på klasslistan, alla som sitter på högra sidan klassrummet, alla som går i mellanläsgruppen, alla med gröna ögon, osv osv osv. På det viset får inte barn välja bara favoriter. Att välja bara favoriter gör ju att de populära barnen får gå på nästan alla kalas medans andra inte får gå på något.
Mvh Miks
Inte värre än tjejer/killar.(gröna ögon) - jag antar att du har gjort någon form av tankevurpa?!
Jag förstår att ingen någonsin kommer bjuda barn baserat på utseende. Men ja jag säger som @Lipperta det är ungefär som snopp/snippa.Fast det är inte bara de populära som barn vill bjuda, främst vill de väl bjuda dom de faktiskt leker med? För övrigt tycker jag det är en bra lösning om man har möjlighet att bjuda de "i den blå gruppen" plus de som man faktiskt umgås med. Dock ska man ha i åtanke att det snabbt blir rätt dyrt med kalas och alla har inte möjlighet att bjuda så många.
Angående din tanke om att bjuda barn baserat på utseende (gröna ögon) - jag antar att du har gjort någon form av tankevurpa?!
Normalt tror jag, våra anmälningar kom sista dagen och dagen efter sista dagen och dagen innan kalaset.Uppdatering:
Mvh Miks
Jag tänker att det kanske finns andra sätt än att bjuda hela klassen eller låta barnet välja sina favoriter. Det måste finnas sätt däremellan som inte är svart eller vitt.
Mvh Miks
Jag förstår att ingen någonsin kommer bjuda barn baserat på utseende. Men ja jag säger som @Lipperta det är ungefär som snopp/snippa.
Jag har respekt för att kalas är dyrt. Oavsett hur man gör. Såklart måsta alla hålla sig inom sitt ekonomiska spann men det behöver inte innebära uteslutande av barn. Bjud 4 barn, två bästisar och två som barnet inte leker ofta med för att vidga vyer och inkludera.
Jag vet inte. Jag försöker hitta sätt att bryta normen på.
Mvh Miks
Fast jag misstänker att du inte bjuder alla utom några stycken på ditt jobb/arbetsplats/arbetsgrupp eller liknande?Men alltså, när jag fyller år och bjuder mina vänner på fest så bjuder jag ju mina vänner. Jag bjuder inte en kollega från jobb som jag aldrig umgås med eller känner något större intresse av att umgås med för att vidga mina vyer.
Vi håller oss till följande regler när det gäller kalasinbjudningar:
-Delar aldrig ut dem
Det går framåt! 10 barn är anmälda av 24. Så just nu är det 11 med sonen räknat. Nu blir det av@Miks Hur går det med anmälningarna?
Heja!!! Vad kul!Det går framåt! 10 barn är anmälda av 24. Så just nu är det 11 med sonen räknat. Nu blir det av
En påminnelse tror jag är toppen! Det kommer antagligen att rasa in anmälningar då!Det går framåt! 10 barn är anmälda av 24. Så just nu är det 11 med sonen räknat. Nu blir det av
Kl
Jag tror jag fnulat ut hur skolappen funkar och funderar på att skicka en påminnelse imorgon på sista anmälningsdag till de som inte hört av sig. Är det för påfluget
Mvh Miks