Kala fläckar....

urkella

Trådstartare
För några dagar sedan fann jag ruvor på insidan av min hästs knän, smörjde in dom och sedan så gick dom plocka bort, men kvar blev kala fläckar, han har på båda frambenen, ser ut som blivande kastanjer eller något då dom är helrunda nästan och på samma ställe på bägge benen, bara att han har 2 fläckar på det ena.. vad kan det vara för något ? Bild på hur det ser ut..
20017442.jpg

Sv: Kala fläckar....

det skulle kunna vara en svampinfektion i pälsen, min valack får sådana nu när vädret blir lite varmare. Tror det helt enkelt blir för varmt + ev fuktikt under pälsen. Då tvättar jag med en tvål som är svamp och bakteriedödande, funkar jättebra. Om jag var du skulle jag tvätta benet med en sådan tvål så att han inte blir kal på fler ställen. Kan lägga till att vet. tittade på min häst och sa att det var svamp och då gav rådet att tvätta. Om du vill kan jag kolla vad tvålen heter annars går det nog lika bra med en liknande! Svampen är en form av regnskållor, dock går det ganska snabbt att få bukt med!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
967
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 875
Senast: Lavinia
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
3 061
Senast: manda
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 700
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka