Kaffebryggare

sthu

Trådstartare
Vi behöver en ny kaffebryggare.
Jag vill ha så lite plast som möjligt och funderar på en vakuumbryggare typ Don Pedro eller Bodum Pebo.

Någon med erfarenhet av såna? Är de bra?
Svärmor har en Don Pedro och visst blir kaffet gott men det tar tid att göra många koppar.
Funkar den till få koppar, typ 2?

Eller helt andra tips på kaffemackapär som funkar både när vi är själva och när det kommer folk?

Ja vi har kollat lite på det med. Men det går bort pga många-aspekten..
Jag har en 10 koppars perkulator och det tar inte speciellt mycket längre tid att brygga än i en vanlig filterbryggare. Däremot så är minsta antal koppar som går att göra fyra stycken. Dock inget problem i vårt hushåll då våra vardagskaffekoppar rymmer minst två koppar enligt bryggaren :angel:

Jag har en 10 koppars perkulator och det tar inte speciellt mycket längre tid att brygga än i en vanlig filterbryggare. Däremot så är minsta antal koppar som går att göra fyra stycken. Dock inget problem i vårt hushåll då våra vardagskaffekoppar rymmer minst två koppar enligt bryggaren :angel:

Haha ja det är samma här, två kaffemaskinskoppar är en kopp :rofl:

Verkar inte vara vanligt med så stor perkulator? Har googlat lite men hittar inte..
Fast jag vill nog ha en vanlig bryggare tror jag. Eller en Pebo för den ser lajbans ut.

Haha ja det är samma här, två kaffemaskinskoppar är en kopp :rofl:

Verkar inte vara vanligt med så stor perkulator? Har googlat lite men hittar inte..
Fast jag vill nog ha en vanlig bryggare tror jag. Eller en Pebo för den ser lajbans ut.
Tror min modell heter C3. Kommer upp bilder på någon liknande om man googlar "perkolator c3 10 koppar". Gör gott kaffe i alla fall :)

Tror min modell heter C3. Kommer upp bilder på någon liknande om man googlar "perkolator c3 10 koppar". Gör gott kaffe i alla fall :)

Tack! Den fanns ju i roliga färger också :up: Hittade en sladdlös variant, det kanske vore nåt.
Nu fick jag lite att fundera på..

Nu hittade jag stora presskannor. Har visserligen inte kollat utan utgått från att de rymmer typ 6 koppar.
Det kanske är en vanesak med smaken också. Hittade en på CDON för 179 kr, där har jag presentkort på 100 kr så det blir ju inte dyrt alls. Och helt plastfritt. Hmm.. Ännu mer att fundera på.

Kaffepanna och kokkaffe?

Får dåliga vibbar av det :o Hade en otrevlig släkting som alltid bjöd på kokkaffe, associerar kaffet med hen.. Men samma där, kanske kan vänja mig av med det.

Jag har en vanlig kaffebryggare som brygger rakt ner i en termoskanna. Jag älskar den principen.

Vi kikade på en sån på elgiganten idag, men maken vill inte ha termoskanna. Fråga mig inte varför.. Han vägrar.

Ledordet i mitt kaffebryggande är enkelt. Ju färre moment desto bättre.

Får dåliga vibbar av det :o Hade en otrevlig släkting som alltid bjöd på kokkaffe, associerar kaffet med hen.. Men samma där, kanske kan vänja mig av med det.

Vi kikade på en sån på elgiganten idag, men maken vill inte ha termoskanna. Fråga mig inte varför.. Han vägrar.

Ledordet i mitt kaffebryggande är enkelt. Ju färre moment desto bättre.

Kör över maken! Han har nämligen fel ;)

Haha, ja jag får försöka övertyga honom. Mitt största problem är att jag inte gillar rostfritt..

Då har du också fel :D

Jag har haft både perkulator, presso och vanliga bryggare + nu denna med termoskanna och den sistnämnda har varit bäst på allt.

Det enda jag inte har haft är en sån där man lägger i engångsförpackningar och en sån kommer jag aldrig vilja ha

Moccamaster gör helt klart bäst kaffe. Ofta är det rea på de om man kikar runt lite. Men de ligger ändå över 1500.
Presso tycker jag blir gott kaffe, men smaken skiljer sig lite helt klart.
Vilket kaffe använder du? Måste rekommendera Arvid Nordquist kaffe. :love:
Har nu en espressomaskin, lite meckigt men blir gott!

jag har alla modellar hemma säker 6 olika, men kör med pulverkaffe och vattenkokare :crazy: , jag som är uppfödd på kokkaffe och var hyfsat duktig på att koka det.

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att bli galen på riktigt nu! Har en stor gammal murad vedspis med (avstängd/bortkopplad) bakugn. Den har funkat felfritt i...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: tott
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 027
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 683
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar