Känns som jag ska kräkas!

Jolanta

Trådstartare
Jag har jätte ont i magen, den är inte hård men värker som bara den. Jag är alldeles illamående för att jag har så ont, och det har suttit i nu i 15 min. Kan inte stå rakt. Har försökt lägga mig ner med det känns nästan värre då...


Är i vecka 29, och värt att nämnas kanske är att jag ramlade i söndags, och har haft ont i svanskotan sen dess, men inte magen...

Vad tusan ska jag göra?
 
Sv: Känns som jag ska kräkas!

Jag kan inget alls om graviditeter, så jag borde nog inte ens uttala mig... men det kanske är bra att ringa sjukvårdupplysningen eller liknande och höra med dem?
Är säkert ingen fara, men så slipper du oroa dig för nåt.

Ta hand om dig! *kram*
 
Sv: Känns som jag ska kräkas!

Om det går tycker att du ska åka in o kolla att allt är bra, ett fall kan skada moderkakan.
 
Sv: Känns som jag ska kräkas!

Det har blivit lite bättre nu, nu är det bara som en molande värk.

Jag var hos BM igår, iof gjordes inget UL, men hjärtljuden lät bra, och allt kändes bra sa hon.

Hoppas att det släpper helt
 
Sv: Känns som jag ska kräkas!

Jag skulle nog rekomndera att åka in och kolla, för säkerhets skull, även om det är lite bättre nu...
 
Sv: Känns som jag ska kräkas!

Usch jag är så himla löjlig, känns bara som om jag stör om jag ringer dit, och det blir en koll, och så visar det sig att det är typ en fis på tvären.:crazy:
 
Sv: Känns som jag ska kräkas!

Inte stör du. Det är deras jobb att svara på dina frågor. Jag skulle definitivt ha åkt in och kollat upp det.
 
Sv: Känns som jag ska kräkas!

Svar till alla. Nu åker jag in på förlossningen, pratade just med dem å dom tyckte att jag skulle komma direkt
 
Sv: Känns som jag ska kräkas!

Oj, hoppas att allt blir bra...
Ta hand om dig!
Kram
 
Sv: Känns som jag ska kräkas!

Hoppas allt har gått bra för dig! Och BRA att du åkte. Inga "fisar på tvären" är för små för en extra koll... :angel:
 
Sv: Känns som jag ska kräkas!

Uppdateringar!

Åkte in i gårkväll, det visade sig att jag hade kraftiga sammandragningar. Fick en spruta för att de skulle ge med sig. (Brickanyl?)

BM kände vaginalt på mig, och kände bebisens huvud, h*n står jätte lågt med huvudet, men jag var inte öppen något. Fick åka hem efter många om och men, de ville att jag skulle stanna över natten.

Åkte tillbaka idag, fick träffa en överläkare på BB, som gjorde UL, allt såg bra ut, men hon sa samma sak, att bebisen låg väldigt långt ner på mig.

Jag vart sjukskriven på heltid, med enbart vila, för det fanns risk att jag skulle föda för tidigt!

Bebisen vägde 1500gr nu, och var 5 % större än vad de brukar vara i den här veckan. (nu vet jag dessutom vad det är för kön)

Tur att jag åkte in alltså!

Men jag lever i alla falla! :angel:
 
Sv: Känns som jag ska kräkas!

Vad bra att du åkte in, det där lät ju inte så bra :crazy:

Vila dej o ta det lugnt, ta hand om dej o bebben!
 
Sv: Känns som jag ska kräkas!

JÄTTEBRA att du åkte in! Nu får vi hoppas att bebis vill hålla sig kvar där inne ett par månader till, ta det lugnt och ha det skönt nu!
 
Sv: Känns som jag ska kräkas!

Vad skönt att du fick hjälp och att du vet vad det är nu:)

Ta det lugnt nu och vila upp dig, och längta efter bebisen:)
 
Sv: Känns som jag ska kräkas!

Jo, det var skönt att det inte bara var en fis på tvären, då hade jag skämts ihjäl. Jag hatar att vara i vägen.

Jo, nu är det vila, så att inte lill*n vill ut för tidigt!

Det var himla skönt att få se den lill* igen, att allt var okej, eftersom jag har ramlat så mkt förra veckan. (3 gånger)
 
Sv: Känns som jag ska kräkas!

Jo, det var skönt att det inte bara var en fis på tvären, då hade jag skämts ihjäl. Jag hatar att vara i vägen.

Jo, nu är det vila, så att inte lill*n vill ut för tidigt!

Det var himla skönt att få se den lill* igen, att allt var okej, eftersom jag har ramlat så mkt förra veckan. (3 gånger)

Vad bra att det inte var allvarligare...

Men du, hade det inte känts bättre om det vari en "fis på tvären" istället för risk för för tidig förlossning?

(man behöver inte vara så himla duktig jämt... lider själv av det syndromet ;))
 
Sv: Känns som jag ska kräkas!

Jo, det hade det ju varit, men som du säger, man måste sluta vara så duktig jämt!

:)
 
Sv: Känns som jag ska kräkas!

självklart hade det varit bättre om det hade varit en fis på tvären, jag såg nu att det såg knepigt ut att skriva så, jag vill ju bara bebisens bästa!

Men som sagt, jag har en skada, som heter "jag vill inte störa/vara i vägen skadan" :D
 
Sv: Känns som jag ska kräkas!

självklart hade det varit bättre om det hade varit en fis på tvären, jag såg nu att det såg knepigt ut att skriva så, jag vill ju bara bebisens bästa!

Men som sagt, jag har en skada, som heter "jag vill inte störa/vara i vägen skadan" :D


Den skadan känner jag igen... men om jag ska ge dig ett tips (som jag tycker det var synd att någon inte bankade in i skallen på mig när jag var gravid förra året o hade det jobbigt o inte fattade att jag skulle sköta om mig): Ta det lugnt! Lyssna på dig själv! Om du är orolig, kontakta sjukvården, DU ÄR NUMMER 1 UNDER DESSA 9 MÅNADER!
 
Sv: Känns som jag ska kräkas!

TACK för ditt inlägg!

Det känns bara som om folk tycker att jag är gnällig och vill smita undan. Tex på jobbet, vissa dagar har jag kännt att jag inte orkat nått mer för tillfället, men ändå fortsatt utan paus, för att inte mina jobbarkompisar ska tycka att jag är lat osv. Jag tror aldrig dem skulle gnälla på mig, de är jätte bra, men jag får för mig att de ska göra det ändå. :crazy:

Efter i förrgår så fattade jag äntligen att jag måste dra ner på tempot, BM var väldigt noga med att säga att det var ENBART vila, för allt det här berodde på stress. Och jag vill ju verkligen inte att bebisen ska komma så här tidigt!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 749
Senast: __sofia__
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag kommer inte håg varför jag blev medlem här men det var iallafall flera år sen. Och jag har tänkt lite på det idag och att bukefalos...
Svar
18
· Visningar
1 629
Senast: LiviaFilippa
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 908
Senast: Bapelsin
·
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 724
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp