Känd hoppryttares häst omkom på väg till tävling

Sv: Känd hoppryttares häst omkom på väg till tävling

Men det tar ändå inte bort faktum att h*n kunde genomföra tävlingen...själv hade jag varit förblindat av tårar och sorg. Och hade inte kunnat rida en tävling utan valt att avstå...men alla är vi olika. :smirk:
 
Sv: Känd hoppryttares häst omkom på väg till tävling

så du kan inte göra ditt jobb ifall ngn du känner hastigt går bort.. de klarar iaf jag... iofs så är de inte rätt av oss att sitta å spekulera i hur pass dåligt ngn mår efter vissa saker... vissa klarar mer än andra... sen får man se de ut ekomomisk synpunkt. 5 hästar kvar med uppstallningskostnader startavgifter å de är nog inta bara en klass per häst.. skulle nog oxå ha förskt genomföra tävlingen, sen så vet jag hur h*n mådde efteråt. så jag skall itne skriva mera i detta ämne då du har en åsikt jag en annann...
 
Sv: Känd hoppryttares häst omkom på väg till tävling

så du kan inte göra ditt jobb ifall ngn du känner hastigt går bort.. de klarar iaf jag... iofs så är de inte rätt av oss att sitta å spekulera i hur pass dåligt ngn mår efter vissa saker... vissa klarar mer än andra... sen får man se de ut ekomomisk synpunkt. 5 hästar kvar med uppstallningskostnader startavgifter å de är nog inta bara en klass per häst.. skulle nog oxå ha förskt genomföra tävlingen, sen så vet jag hur h*n mådde efteråt. så jag skall itne skriva mera i detta ämne då du har en åsikt jag en annann...

Håller med. Det är ju en del pengar i startavgifter o uppstallningsavgifter som redan är betalt. Många pengar som man förlorar när man tävlar många hästar. Dessutom så är det ju ett arbete som ryttaren har, att tävla andras hästar. Arbetet måste ju utföras i möjligaste mån.

Kan jämföra det med mitt jobb inom vården. Det var inte bara att gå hem när det hände nåt hemma, för man hade ju brukarna på jobbet som var beroende av min hjälp. Då fick man försöka ta sig igenom arbetsdagen först, o bryta ihop när man kom hem sen.

Nä, mina tankar går till ryttaren. Men spekulationer tycker jag vi lämnar utanför diskussionen.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter OS-hästen Zindane bröt benet så illa vid en holländsk tävling på lördagen att han fick avlivas.
Svar
0
· Visningar
343
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Derby-hoppningen i Hickstead skulle bli Navalo De Pohetons allra sista tävling. Klassen slutade dock på sämsta tänkbara sätt då hästen...
Svar
0
· Visningar
283
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Niklas Jonsson siktade mot OS i Rio de Janeiro och kom med i bruttotruppen – men när hästen Caral blev skadad fick han aldrig chansen...
Svar
0
· Visningar
420
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
681
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp