Kädsel vid tävling

Hjartagna

Trådstartare
Jag ska för första gången tävla i en klubbtävling i helgen. Har nu blivit osäker på vilken klädsel som krävs och tappat bort mitt FIPO. Jag har för mig att man kan rida i vanliga ridbyxor och ridskor, men hur är det på överkroppen? Kan jag rida i en vanlig stalljacka med ett tryck på ryggen, eller får det inte stå något? Måste jag införskaffa en kavaj?

Tacksam för svar!
/Petra

Jag tror att man kan ha klubbjacka, ridväst, ridjacka, ridkavaj mm. Men tro ska man göra i kyrkan, kanske ngn som vet ?

Vid inernationella tävlingar skall ryttaren bära ridkavaj eller enfärgad sporttröja eller väst, ridbyxor med ridstövlar eller jodhpurs och jodhpurskor.

Lycka till!

/Frida

"Dream as you'll live forever, live as you'll die today"
"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"

Du skall se prydlig ut, men du behöver inte ha kavaj. KLubbjacka med tryck är tillåten, likaså sporttröjaeller islandströja, eller skjorta och väst (men så varmt är det väl inte ännu? :cool: En gång har jag varit med om att en ryttare fått en varning för slarvig klädsel, hon hade gulrutig storskjorta som hängde utanför, inte snyggt! :o

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
4 042
Senast: JennyLz
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 489
Senast: Pyrran
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 697
Hästmänniskan Varning för långt inlägg, läs gärna allt innan svar. Lite bakgrund om mig som kanske gör det lättare för er att hjälpa mig och kunna ge...
Svar
8
· Visningar
1 829
Senast: Verdandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama