juverinflammation?

fejko

Trådstartare
Min ena dvärgget har mycket större juver än den andra. Det ser ut som hon skulle behöva en bh :o Kan hon ha juverinflammation? Ingen av dem har eller har haft killingar. Kan det vara något annat? Båda getterna är ganska feta (försöker banta dem så gott det går).

Sv: juverinflammation?

Hon kan behöva mjölkas. En av våra måste vi mjölka med jämna mellanrum, för juvret blir helt fullt. Och hon har inte haft killingar eller så. Uppfödaren sa att om de "har det för bra" så kan det bli så, men det är bara den ena det är så med...

Man kan lukta på mjölken så att det inte luktar konstigt eller så, för gör det det kan det vara något fel.

OK ska försöka även om jag misstänker att det blir vilda protester ;)

Det var det i början här med, men nu går det bra :D
Jag brukar ge lite mat som hon får stå och käka medans jag håller på, då står hon blickstilla... Haha, matvrak :D.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 042
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 982
Senast: fixi
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: miumiu
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 131
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix