MoQ

Trådstartare
Ursäkta en kanske lite konstig fråga.
Upptäckte idag att mitt gamla sto, 24år gammal och aldrig haft föl plötsligt börjat fylla ut juvret!
Har normalt ett väldigt litet juver och har under de 15år jag ägt henne aldrig sett ut så här.
Dessutom ändrat sitt temperament från en ganska tuff rödhårig dam till att vara väldigt tillgiven och kelig!
Numera dessutom konstant hungrig och det har hon aldrig varit.
Gick i somras ihop med en valack som iofs är ganska hingstig, men aldrig sett honom klättra på mina ston.
Kan hon vara dräktig eller vad är detta?
 
Är han kastrerad borde hon inte vara det, såvida han inte var klapphingst. Alt skendräktig, be veterinären ta prov :)
 
  • Gilla
Reactions: MoQ
Känner också ett äldre sto som fått mjölk i juvret fast hon inte är dräktig, fick föl för fyra år sen. Men hon brunstar också lite hela tiden så i hennes fall är det något med hormonerna som spökar.
 
Känns juvrer varmt och kanske lite hårt/knöligt?

Jag hade hålla lite koll, är säkert inget nu efter som att hon äter och låter pigg men så hon inte åker på juverinflamation :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 362
Senast: Ajda
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 754
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 165
Senast: Kiwifrukt
·
Relationer Skapade nytt nick då jag känner att jag behöver prata av mig och få lite mer stöd utifrån av den här situationen.. Har varit med en man...
2
Svar
22
· Visningar
2 461
Senast: Puffen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp