Mitten
Trådstartare
Nu är dottern bara 7 månader, så i år blir det ingen tomtefundering. Men vi har diskussioner hemma och tomtens vara eller icke vara. Min sambos föräldrar är SÅ emot tomten, med argumenten att 'man skall inte lura barnen' och att det är 'otäckt med en gubbe som skall hålla koll på barnen om de varit snälla eller inte'. De känner vad jag förstått rätt passionerat om saken.
Min bror har 2 barn, som 'tror' på tomten, och det tomtas för dem varje jul. Det är ju vår dotters närmsta barnsläktingar och vi firar oftast jul ihop (dock inte i år).
Jag har ingen större åsikt, att ha tomta är inte viktigt för mig. Men jag blir så förvirrad hur vi skall göra - blir ju kostigt om några av barnen skall ha tomte liksom
Hur gör ni? Varför? Har ni några argument för och emot tomten?
Dagens I-landsproblem liksom
Min bror har 2 barn, som 'tror' på tomten, och det tomtas för dem varje jul. Det är ju vår dotters närmsta barnsläktingar och vi firar oftast jul ihop (dock inte i år).
Jag har ingen större åsikt, att ha tomta är inte viktigt för mig. Men jag blir så förvirrad hur vi skall göra - blir ju kostigt om några av barnen skall ha tomte liksom
Hur gör ni? Varför? Har ni några argument för och emot tomten?
Dagens I-landsproblem liksom