Sv: Jullov!

Både och... ;)
Nej men tränaren har en ridskola också.. Så löphästar och ridskolehästar står på "samma" ställe, vilket innebär att dom får vara klara när lektionerna börjar för då blir ju ridhuset upptaget..

Jag hjälper till i stallet, så det innebär ju både ridskola och galoppstall.. Hmm lite svårt att förklara, hoppas du förstod... :crazy:

hade varit underbart att dra till stallet på mornarna! men där har jag ingenting att göra, hästlös vetni :P jag får borsta mitt gnälliga marsvin istället. weei men det låter som om de flesta har häst här på bukefalos, skänk en till de fattiga! :)

roover skrev:
hade varit underbart att dra till stallet på mornarna! men där har jag ingenting att göra, hästlös vetni :P jag får borsta mitt gnälliga marsvin istället. weei men det låter som om de flesta har häst här på bukefalos, skänk en till de fattiga! :)

Oj, långt ifrån alla här i Galopp-forumet har häst. Däremot så hjälper de till i olika mer eller mindre galoppinriktade stall. Gemensamt är att alla har ett brinnande galoppintresse, om inte annat så är de oerhört nyfikna på galoppen.

Galopptränarna tar ofta emot gratis arbetskraft, dels för hästarna så att de skall få lite mer tid och för att ”lära upp” blivande stallpersonal. Om du också brinner för hästar, men inte har något stall att gå till, kanske du också skulle söka upp en tränare att hjälpa till hoss?

Alla har ju tyvärr inte en galopptränare runt knuten, skulle du ha oturen att ha för långt till närmsta så kryllar det alltid av travtränare som vill ha hjälp! Klart att det är en helt annan sport. Men de brukar vara glada till personer som vill komma och borsta och eventuellt motionera deras hästar lite extra.

Lycka till!

Tack för tipset! Jag är bara allmännt (väldigt mycket) intresserad av ridsport/hästar så galopp spelar inte så stor roll egentligen men det ser förhimlans kul ut att rida derby, om man kallar det så..?

Senast ändrad av en moderator:

Såg i ditt "krypin" att du har tävlat, tror jag. Va tufft! :) Tänkte fråga; tror du det finns några "ridskolor" för oss "dödliga" att bli utbildade til jockey's? Bara undra.. Nån gång måste man pröva på!

:D

haha, såg inte att mitt svar hamna på andra sidan.. ojoj (därför blev det tre svar...)
Gott nytt år! mvh/janna

Det finns ju "prova-på-kurser" på strömsholm":) Jag var där i somras, och ska tillbaka på ett till läger där nu nästa år!:) Kostar inte så jättemycket om du är under 23, och man lär sig verkligen jättemycket!

roover skrev:
Såg i ditt "krypin" att du har tävlat, tror jag. Va tufft! :) Tänkte fråga; tror du det finns några "ridskolor" för oss "dödliga" att bli utbildade til jockey's? Bara undra.. Nån gång måste man pröva på!

:D

Ta dig en titt på www.unggalopp.se där kan du hitta information om kurser och "galoppbesök" på ridskolor... =)

Precis som ninni berättade så har jag ingen egen häst utan hjälper till i ett stall..

Bladluz: Hos Tommy Ahlbeck (proffstränare i ganska liten skala) som då även har västerstads ridskola..
Hur går d för dig föresten? hittat någon tränare att vara hos än? :)

Jaha okej:)

Jag rider hos Ninni faktiskt, även om det inte har blivit så mkt, för jag har såååååå mycket skola:/
Men när jag väl kommer igång, helst skulle jag ju vilja vara på Täby, men hos Ninni duget jättebra:)

Ok kul! Helt klart bättre än ingenting ju! :d

Ja skolan *suck* den tar det mesta av tiden.. :( Vad går du för nått? Jag går natur i tvåan=värsta året, längtar INTE till våren med alla prov vilket innebär liiten tid till hästarna.. :(

Ja precis:)
Uscha, jag går sam-sam, mkt plugg där med:/
Aa usch jag fasar verkligen för skolan:crazy:

Det kan du tro:D Här är man uppe med tuppen;) (Ja, vi har höns och tupp:p )

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka