Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om du är tydlig med att du inte ska köpa några julklappar och inte vill ha några, låt dom som är hysteriska få vara det ändå?
Varför är det pinsamt om du har sagt till innan? Alla vet ju att du tackat nej till julklappar?Jo men då kommer jag oavsett få sitta där på julafton och få paket medan jag själv inte köpt några och det skulle kännas pinsamt. För de kommer att köpa ändå till mig.
Jag strejkar med julklappar till alla utom dottern, brorsonen och maken. Det bara skyfflas runt pengar och saker som ändå inte blir helt rätt och hetsar till konsumtion och stress.Drömmen ju. Skulle också gärna bara strunta i alla dessa julklappar men man känner sig ju lagom tvingad när alla andra envisas med att köpa, och ofta inte en utan flera... Tack och lov har ena sidan släkten kommit på den lindrigare idén att handla ett par julklappar var och spela om dem, istället för att köpa till varje person. Känns också som ett enormt slöseri med tanke på att de flesta klapparna är typ "skämt"-julklappar som ingen har användning av, men stressen blir i alla fall mindre. Och billigare blir det ju. Trist hur som helst när så stort fokus hamnar på klappar på julen. Hoppas vi är på väg bort från det sakta men säkert.
Jag håller med!Vi byter julklappar med varandra i familjen, tycker inte att det är någon hysteri. Alla försöker att ge det man antingen önskar sig eller klurat ut något som man faktiskt behöver, så det blir inget krafs som bara ligger i lådor.Jag älskar älskar älskar julafton och paket och allt med julen typ, skulle verkligen inte vilja vara utan det
![]()
Vi kör på lotteri. Förra året köpte alla ett paket för 300 kr och sen lottade vi. Perfekt! Det är bara svärmor som jobbar ihjäl sig med sina julklappar. Alla barnbarnen måste få något, och hon får förstås något av dem också - de är vuxna, allihop.![]()