Julklappar till partners

Araminta

Trådstartare
Jag behöver inspiration. Jag och pojkvännen får en väldigt tidig jul i år och jag har inte en susning om vad jag ska ge honom. Hur tänker ni när det kommer till julklappar till partners? Vad har ni gett till era? Någon som redan börjat spåna på årets klapp?

Jag har helt tappat greppet om julklappar sen vi införde "julklapps lotto" i familjen för ett par år sedan.

Sv: Julklappar till partners

Parfym eller nån snygg skjorta tycker jag om, kanske en klocka eller nånting som hör till fritidsintressen! :)

Min sambo har hintat, bönat och bett om en zippo-tändare så han kommer få en. Vad han ska med den till vet jag inte däremot, haha.
För ett flera jular sedan fick någon av oss ett sänka-skepp-spel som vi hade jätteroligt med, men efter många år och flyttar så är det spårlöst borta.Så jag har köpt ett nytt åt honom/oss inför den här julen och jag tror att det kommer flyga speldelar över hela huset innan Kalle Anka...:p

Annars hade jag nog gått på magkänsla, jag letar oftast efter något som partnern inte skulle köpa till sig själv men ändå hemskt gärna vill ha. Det kan lika gärna vara en upplevelse som en sak men jag försöker undvika kläder och typiskt praktiska saker (cykelpump, dammsugare) om det inte uttalat är en önskan.

Jag ska köpa en grej som jag vet att han vill ha men aldrig kommer köpa själv... Det är mer av en upplevelse än en sak. (Kan inte skriva vad det är, för han läser här ibland. :p) Din partner har inte sagt nånting om vad han önskar sig? Det jag ska köpa har min pojkvän mest nämnt sådär i förbifarten.

Jag köper det där han önskar sig men aldrig köper åt sig själv.
(Vilket är enkelt när det gäller honom, i och med att han typ aldrig köper något åt sig själv :p)

Ibland blir det dessutom saker som jag har kommit på att han "saknar", typ skjortor etcetera. Hittills har det blivit rätt bra :p

Mannen får en julkalender med 24 paket i år, allt från godis och "bra att ha"-saker till foton och gulliga lappar samt ett gäng större saker och någon upplevelse.

Och min make kommer få lego ;) vw camper bussen. Den har han önskat sig länge ;)

Ska köpa en varm skön (snygg) tröja till sambon i julklapp. Han har provat en av mina ulltröjor, vilken såklart var för liten, men han lyckades också kläcka ur sig då att han nog ville ha nåt liknande.

Har ingen aning om vad för riktig julklapp jag ska ge, första julen dessutom och det är ju alltid svårt.

Men jag har hört (ryktesvägen) att han skulle tycka att det var lite tråkigt att få kalsonger och strumpor, så det ska jag köpa och ge för att se minen, sidenkalsonger och intersportstrumpor, hahahaha

Men jag har hört (ryktesvägen) att han skulle tycka att det var lite tråkigt att få kalsonger och strumpor, så det ska jag köpa och ge för att se minen, sidenkalsonger och intersportstrumpor, hahahaha

:D Bra tänkt :p

Kl

Jag vet inte än, min sambo fyllde år för nån vecka sen (då fick han ett par skor av mig) men vi har ännu inte haft det obligatoriska släktkalaset så jag vet inte riktigt vad som finns kvar på hans önskelista. Han brukar få antingen något han behöver i klädväg, skjortor och sånt eller något kopplat till hans jaktintresse eftersom det finns tusen miljoner med grejer som man egentligen inte behöver men gärna vill ha inom det området.

En av de bäste presenterna jag gett till sambon är en raclette-grill, förstod inte alls varför han gick och spanade in en när vi var i affären. Bara ännu en onödig hushållsgrej som blir stående i något skåp liksom :o

Men eftersom jag sett honom titta på den beställde jag hem en, läste på lite hur man använder den och köpte hem passande mat att tillaga i smyg. Blev en jättemysig middag och nu plockas racletten fram med jämna mellanrum när vi vill ha en mysig middag :d

Så nu försöker jag komma på fler saker på lite det temat, alltså grejer man kan använda tillsammans. Inte kommit på något än, så det lär väl bli lite grejer som passar bra i huset vi nyss köpt :p

Försöker få ur min sambo vad han önskar sej, och köper det (om jag kan/har råd) + någon egen påhittad grej :)
Förra året blev det sänka-skepp spel, spargris som såg ut som en punkare :P och lite kläder :) I år har vi sagt att vi bara ska ge varsin klapp, och då har jag lejt min farmor att sticka en lusekofta som inte är stickig :) (under julresan till Tallin förra året köpte han en stickad kofta/tröja där, som var så stickig så han använder den knappt och han har pratat om att försöka hitta en bättre)

Min ska få en ipad, vet att han vill ha det, men han tar aldrig tag i saken :-)

Jag är barnslig på det viset ;)

Första julen som jag och mitt ex firade så hade han på skämt typ 7 månader innan sagt att han ville ha en kratta, sagt och gjort jag köpte en kratta som han fick ta med sig på tåget när han åkte hem :D

jag tankte vara "elak" och betala for iaf en undersokning hos tandlakaren (maken har nog inte varit pa en 10 ar.....). Ger jag han bara pengarna sa kommer han spendera dem pa annat sa maste nog bara boka in han pa en tid ;)

hade tankt betala for ett dyk certifikat, men har inte rad och tycker det finns battre saker att spendera pengarna pa just nu :)

Ja jösses jag har ingen som helst aning vad jag ska köpa till min karl. Funderar på att köpa en silverkedja till honom då han hade en tidigare innan han träffade mig men som han slutade använda efter att han grälat med sin far för en massa år sedan (det var egentligen hans pappas).

Vill också köpa något hårt paket, en rolig pryl. Kanske ett objektiv till hans systemkamera.

Sen kommer man självklart också ha något snyggt på sig som han får se sen när han kommer hem från julfirandet med sin släkt ;) (Något set med stay ups osv)

Liknande trådar

Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 798
Senast: Oh_really
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 501
Senast: Acto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
762
Senast: Tuvstarr
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
323
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur