Julklapp till 6 månaders?

MissFideli

Trådstartare
Min syster fick en underbar liten son i somras och han ska få sin första julklapp i år :love:

Men vad? Vi hade tänkt en hoppgunga, men maxvikten för dom verkar ligga på 12 kg och han väger 9 redan nu. Vågar man det?

Tips på annat spännande man kan köpa? Max 700 kr helst.

MissFideli, noll bebisjulklappsfantasi

Sv: Julklapp till 6 månaders?

Vår 6-månaders (7 i jul) ska bla få mjuka klossar i tyg. Av farmor får hon en gosehund som pratar och sjunger när man trycker på olika ställen.
I övrigt är gåstolen hon fick för ett tag sedan grymt populär :)

Gåstol har vi tänkt på, men dom bor ganska trångt med många trösklar. Så vi funderar på om det verkligen är nån idé med sån.

Kom på att det bör vara hundvänligt, mjuka leksaker lär inte leva så länge. Ett bollhav vore häftigt!!

Den sista länken med hunden är den ylva ska få av sin farmor :) verkar rolig

Kan tipsa om att Lekmer har just nu 25% på allt från fisher price (bla det jag tipsade om). Fisher price har mycket bra leksaker, som låter inte heller lika högt som icke märkes leksaker gör :)

Hoppgunga används ju oftast kanske mellan 6 o 10 månader, sen har de tröttnat på det ändå ( men jättekul när det varar!), så jag hade vågat köpa det. De avstannar ju en hel del i viktippgång runt halvåret. Vår kille vägde oxå 9 kg som 6- mån, o knappt 12 vid ett år. Så köp hoppgunga om ni vill :-)!

En Bobby car? Stadiga och trevliga. Brukar vara väldigt populära, och även om bebisen inte kan använda den precis nu så tror jag inte att det dröjer länge förrän han kan med hjälp av vuxen sitta lite på den. De brukar ha roligt av dessa bilar länge sedan.

Bobbycar håller jag med om, de verkar vara väldigt populära bland "alla" barn och dem leks det med länge!

"Nyfikna öron"-böcker! Bilderböcker på olika teman, t ex djur, fåglar eller fordon med knappar att trycka på så att man får höra hur det låter.

Min syster fick en underbar liten son i somras och han ska få sin första julklapp i år :love:

Men vad? Vi hade tänkt en hoppgunga, men maxvikten för dom verkar ligga på 12 kg och han väger 9 redan nu. Vågar man det?

Tips på annat spännande man kan köpa? Max 700 kr helst.

MissFideli, noll bebisjulklappsfantasi

blomjord? det gillade golits genpool i den åldern.

Självklart kan du köpa en hoppgunga, sååå himla fort går dom ju inte upp 3 kg så att han inte hinner ha kul med den. :) Annars kanske ett lektält, det kan dom använda i många år.

Till spädbarn köper jag inga julklappar. De kommer ju ändå inte ihåg det. Istället har jag satt in pengar på ett konto eller köpa aktier i deras namn. De flesta barn jag känner har alldeles för mycket grejer ändå, så det känns som att kasta pengar i sjön att köpa mer leksaker i den åldern. Men en investering är alltid roligt. Jag fick med min svärmor på idén och hon har kommit upp i en rätt så bra summa nu till barnbarnen.

Liknande trådar

Övr. Barn Trodde aldrig jag skulle behöva starta en tråd om detta men jag behöver ösa ur mig allt, och så behöver jag råd om hur jag ska göra med...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 418

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Utreda för allergi eller inte

Hästrelaterat