Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har en Julaklippmaskin och jag har fortfarande samma skär som när jag köpte maskinen för ett par/några år sen.
Har klippt några hästar med riiiiktigt tjockt päls (och smutsig nere vid huden), och skären klipper fortfarande bra och är hela.
Jag har också kört med min Jula-maskin länge och ingen har någonsin klagat att resultatet är fult. Jag har råkat slinta några gånger och klippt fel, men det beror ju inte på maskinenDu kanske fick tag i ett måndagsex?
Jag har en Julaklippmaskin och jag har fortfarande samma skär som när jag köpte maskinen för ett par/några år sen.
Har klippt några hästar med riiiiktigt tjockt päls (och smutsig nere vid huden), och skären klipper fortfarande bra och är hela.
Jag tror att de går att slipa själv bara man har en vanlig slipsten för knivar, såg en film på youtube där de visade hur man gjorde och det verkade inte särskilt svårt. Kanske kan vara värt ett försök om man har blad som ändå är kasserade?
Det är väldigt olika kvalite på skären jag har både julas och vanliga dyrare. Julas blir slöa snabbt max 2 klippningar mellan slipningarna, dessutom är de sköra så ta det nätt om du lägger ner saxen på stengolv har slagit av yttertanden på två par jula skär. Dessutom lita inte på klipplängden som anges på Jula skären den stämmer inte, inget av de två som finns är egentligen "lagom" till normalfärgade hästar, skimlar som man kan klippa kortare utan att de ser skalade ut funkar bra på det kortare skäret men färgade blir lite väl nakna, det längre skäret vet jag inte vad man skall ha till för de ser ut att ha utväxt som nyklippta med det blir dessutom gärna randigt. Klippte en shettis en gång med det skäret som det inte spelade någon roll hur den såg ut men till någon annan har jag inte haft någon nytta av det. Normalskäret i den dyrare varianten är ett mellanting mellan dessa två som finns på Jula i klipplängden och det är det som är bäst till de flesta hästar.
Ah, såg att du haft flera olika skär.
Well, jag föredrar Julamaskinen än delavalmaskinen vi har i stallet. Så smaken är som baken gissar jag.