Juice till hästar

M

Mannagrynet

Har någon erfarenhet av Tahitian Noni-juice till hästar (eller människor med för den delen)? Tror det heter Equine Essentials för hästar.

Sv: Juice till hästar

Har bara goda erfarenheter både av Tahitian Noni juicen för människa och Equine essentials för häst.En som använde det på en hingst som varit i slagsmål och skadat båda sina framben.Sedan att både juicen och equine essentials är helt naturliga. Juicen har jag själv använt och märkte en markant skillnad i pigghet och välmående.Sedan skall man komma ihåg att det är ett näringstillskott och inget annat

Har någon erfarenhet av Tahitian Noni-juice till hästar (eller människor med för den delen)? Tror det heter Equine Essentials för hästar.

Sök här på forumet, finns en hel del intressant att läsa om Noni... Själv är jag skeptisk!

Tack för tipset!! Hittade flera trådar som handlade om juicen. Själv är jag också väldigt skeptisk.

Hmmmmm........kollade vad det var - ja, billigt var det inte :crazy:

Men men, hästfolk har väl alltid varit en "mjölkko" :angel:

jodå, det har jag provat :crazy: för snart 10 år sedan. jag hade en vännina som sålde, hon va väldigt entusiastisk.

det skulle hjälpa min dotters astma (läs-bli frisk) min trötthet skulle försvinna bla bla bla.

även min exem häst skulle bli frisk :crazy:

det ända det hjälpte till va att göra ett stort hål i min plånbok :crazy: annars märktes ingen skillnad alls vare sig mot min trötthet, dotterns astma eller pållens exem :angel: :mad:

bortsett från det så smakade/luktade det dessutom orne. innehåller visst ca. 98 % druvjuice och resterande % noni. ganska dyrt literpris för druvjuicen :angel:

Hej,
Såg en dansk dokumentär el. "under-cover" undersökning av just försäljningen av denna "under" juice där man i filmen (de som säljer) nämnder att den bla kan bota cancer och sjukdomar. Det var hemskt att se detta för enligt denna dokumentär (kan tyvärr inte kmma ihåg namnet på de som gjorde den i DK) så var det rena bluffen. Juicen smakade mkt illa och var tydligen någon helt vanlig billig juice. Amerikanskt påfund där ledarna tjänar grova pengar på någon typ av "pyramid"försäljning världen över. Man fick i filmen se hur "ledarna" levde lyxikt men de ville inte svara på direkta frågor. Sedan hade filmarna filmat med dold kamera på intern möten säljare i Europa haft där de diskuterat vad som fick och inte fick sägas till "kunder" och så vidare och så vidare. Tyckte det var skrämmande.
Har tyvärr inte läst på nätet om den men blev helt chockad när man såg filmen. Dyr var tydligen drickan också. Och dyr var den för att det var just så många mellanled...
Har någon annan sett filmen eller kanske vet mer? Jag kan bara utgå från filmen men enligt den så var det rent bluff detta.:crazy:

Vi har provat både till häst och hund.

Hästen vägrade äta något som ens luktade juice. Vi fick totalsanera krubban. Så viktigt att vi sprutar det direkt i munnen tyckte vi inte det var, så det var pengarna i sjön (och dyrt var det!)

Den hund som juicen var inhandlad till vägrade att ens lukta på den, han hoppade t o m över Frolicen som var lagda i juicen som aptitretare. Det räckte med lukten som kom ur flaskan, tyckte han och försvann som en löning.

Kort sagt; vem tusan vet om det fungerar när det inte går att få i djuren det?

Dessutom ställer jag mig tveksam till om det ur miljösynpunkt är försvarbart att tratta i oss/djuren detta. Frakt runt jordklotet, till tveksam nytta...

Stämmer att enligt vissa återförsäljare så botar juicen (vad gäller människor) cancer bla. Man för höra diverse historier om sjuka människor vars tillstånd drastiskt förändrats efter de börjat med Noni. Visst finns det säkert bra saker man får i sig av juicen, men det går säkert alldeles utmärkt att få i sig på helt annat håll, utan att behöva betala enorma summor....

Liknande trådar

Foder & Strö Någon som har erfarenhet av kollagen- tillskott till häst med ligament- / senskada ? Självklart är hästen under vet uppsyn och nu även...
Svar
0
· Visningar
140
Senast: ako
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 968
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
557
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
655
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka