Juckar på människor

Iddefixen

Trådstartare
Har ett problem med vår treåriga Jack Russel hanne. När folk hälsar på honom så börjar han alltid att jucka på dem. Det spelar ingen roll om det är 100-e gången han hälsar på dem.

Hur ska jag få honom att sluta på detta?
 
Sv: Juckar på människor

Jag har gjort det när han var yngre och juckade på mig. Men jag tycker det är svårt att veta hur jag ska göra när han börjar så med andra. Jag brukar säga till honom verbalt - men det verkar ju inte hjälpa i längden.
 
Sv: Juckar på människor

koppla honom när du får besök, sen måste du korrigera så han fattar VEM i er familj som är den dominanta...ala ceasar millan....det borde inte vara svårt att komma tillrätta med...bli inte arg, skrik inte, stressa inte, utan var bara bestämd om vem som är ledare i er familj....han tror nog att det är han :rofl:
 
Sv: Juckar på människor

Jag ska testa detta:)
Han tror säkert att han är ledare - den lilla råttan... Men nu ska det bli andra bullar :devil:
 
Sv: Juckar på människor

Jag hade helt enkelt tagit honom i nackskinnet, och lyft bort honom därifrån lite bryskt.
 
Sv: Juckar på människor

det är ju ett dominans beteende för honom..

du får säga till han på skarpen och vissa att det är du som bestämmer helt enkelt..ta tag i nakskinet om han inte lyssnar.

du kna ju hålla borta¨hunden från gästerna precis när dom kommer.

hoppas du får han att sluta med det lycka till :)
 
Sv: Juckar på människor

Det svåraste är när han är med mig i tex stallet och folk ska klappa det lilla monstret. Först gosar han och är såååå trevlig - sen attackerar han deras ena arm. Folk tycker ju att det är pinsamt - och jag med:o
 
Sv: Juckar på människor

Jag är nog lite för mesig mot honom verkar det som!
Jag får tuffa till mig helt enkelt.
 
Sv: Juckar på människor

Hur gör man med en hund som juckar på andra hundar..:angel: En tik alltså ..
 
Sv: Juckar på människor

jag hade bara gjort så här jag hade förklarat vem som bestämer sen hade jag tat in han i ett rum där han fick vara ensam i ett tumt rum där han får lära sig en läxa och i rumet ska han vara koplad....:devil: det fungerade på vår hund:devil: sen kastrerade vi han men det behöver ej du men vi bara gjorde det fal i fal
 
Sv: Juckar på människor

Se han dig som dominant så tror jag att resten också fixar sig....samma med figaroos tik....även tikar kan ta över ledarskapet.

Men var inte elak på hunden, inga nacksving o nyp :D
Var bara bestämda och KÄNN er som ledaren...detta tolereras INTE punkt slut o basta. VARJE gång hunden gör det och inte fjantkramar efteråt..korrigera, släpp när hunden fattar och var som vanligt.
 
Sv: Juckar på människor

Det behöver inte vara dominansjuckingar, det kan lika gärna vara frustration (Min jack Russel gjorde så i ren frustration).
Men oavsett orsak är det ju inte okej!
Jag skulle nog också hålla honom kopplad precis när man får besök, sedan om han juckar ändå skulle jag ta tag i nackskinnet och dra undan honom, säga ifrån.
Sen skulle jag tala om för folk i stallet att jag inte vill att de ska hälsa på honom, alternativt inte ta med honom dit.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 657
Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort...
2
Svar
28
· Visningar
2 732
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
751
Senast: ryujaneiro
·
Övr. Hund Hej, känner mig vilsen och vet inte hur jag ska göra. För en vecka fick jag hem en 9 veckor gammal valp. Eftersom hon kommer behöva vara...
Svar
8
· Visningar
917

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp