Juckande tikvalp....

X

Xona

fick hem en ny tik igår på 1,5år, allt har gått jättebra men vår tikvalp på 13veckor "juckar" på den andra tiken. Varför gör hon så ?

Sv: Juckande tikvalp....

Jag har fått lära mig att det är dominansbeteende = att hunden försöker visa sig överlägsen den som den juckar på. Har därför aldirg tillåtit min hund jucka på människor, för emot dem står han alltid lägst i rang. När det rör sig om valpar så har det säkert mycket med osäkerhet att göra och att de testar sin rang (fritt spånat efter egna teorier).

Sv: Juckande tikvalp....

klart en valp kan vara dominant o börja jucka.

jag har sett en tikvalp av modell Alaska malamute 9v rusa på min vuxna Rottweiler hane högg han i örat o höll fast som en tok, sen rusa hon runt o lyfte på benet o kissa o då hon vara bara 9v behöver jag säga att denna är ledare hemma idag ;)

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 674
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
756
Senast: ryujaneiro
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 652
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar