Juckande hanhund??

D

Dextrosol

Min arbetskollega vidhåller att hanhundar som juckar på människor eller andra hundar gör det för att visa att dom står över människan/hunden i dominans. Alltså hon menar att detta har inget alls med sexualitet att göra. Stämmer det?
 
Sv: Juckande hanhund??

Det stämmer ja. Tikar juckar också, så man ska inte bara dra in hanhundar i detta. :banana:
Jag skulle aldrig tillåta min hund att jucka på mig, eller någon annan heller för den delen. Och han har heller aldrig gjort det. "Nya" polare däremot juckas det hej vilt med. Det är ett sätt att bestämma rang på. Så, en hund som får för sig att jucka på mig har jag inte mycket för. Ush.
 
Sv: Juckande hanhund??

Min hund har juckat på mig en gång. Det gör han inte om:devil:
Det är höjden av förnedring när en hund gör det på en annan. En hund juckar aldrig på någon som har högre rang.
 
Sv: Juckande hanhund??

En vän till vår familj sa att man för att markera sin rang kunde göra så på hunden, men känns inte det ngt...brutalt?:D
 
Sv: Juckande hanhund??

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Det skulle jag vilja se! Herregud vad kul!
 
Sv: Juckande hanhund??

Websters girl skrev:
Min hund har juckat på mig en gång. Det gör han inte om:devil:
Det är höjden av förnedring när en hund gör det på en annan. En hund juckar aldrig på någon som har högre rang.
:bow: så sant så!
 
Sv: Juckande hanhund??

Min hund har aldrig kommit på tanke på att jucka på mig och nåde henne om hon skulle göra det.
När tiken löper så juckar greyhounden på allt som rör sig, och inte rör sig. Så då är det nog rent sexuellt när han börjar på att försöka jucka på en. Men hundjäkeln juckar även på stenar när man är ute i skogen så ja.. han är lite knasig. :o
Men han plockas ner rejält om han försöker sig på att jucka på en människa, det är aldrig acceptabelt.
 
Sv: Juckande hanhund??

Dextrosol skrev:
Min arbetskollega vidhåller att hanhundar som juckar på människor eller andra hundar gör det för att visa att dom står över människan/hunden i dominans. Alltså hon menar att detta har inget alls med sexualitet att göra. Stämmer det?
Alldeles riktigt! Ren dominans...
 
Sv: Juckande hanhund??

Pappas lilla tax-tik juckar på jämthunden (också tik) så fort hon lägger sig ner (svårt att nå annars juh...). Brukar skämta om att hon är lesbisk :D Hon har tom lyckats övertala jämten att "para" sig med henne när hon löper :smirk: I brist på hannar så... :angel:

Det blev lite off topic.. men som sagt -tolerera aldrig att hunden juckar på människor.
 
Sv: Juckande hanhund??

Det finns översexuella hundar, så det är inte alls ren dominans. Vissa raser har faktiskt problem med översexualitet och jobbar med det. Det kan visas just med att de juckar på allt och alla.

//E
 
Sv: Juckande hanhund??

lady_vip skrev:
Det finns översexuella hundar, så det är inte alls ren dominans. Vissa raser har faktiskt problem med översexualitet och jobbar med det. Det kan visas just med att de juckar på allt och alla.

//E
Jo fast nu är det ju trådskaparens inlägg som besvaras ;) Men självklart finns det hyperk*ta hundar...precis som det finns hyperk*ta människor :rofl: :p
 
Sv: Juckande hanhund??

Men då besvaras det fel eftersom ni alla har påstått att det bara beror på ren dominans, jag påstår då att det OCKSÅ finns översexuella hundar och att det inte alls behöver bero på dominans enbart. Så det är ju också ett svar på trådskaparens inlägg.

//E
 
Sv: Juckande hanhund??

lånar knapp

Min (kastrerade) hane vill gärna jucka efter maten, vad är det som utlöser det just då? Energikicken? Vi funderar faktiskt på att ge honom en speciell "juck-kudde", eftersom det annars är ett evigt passande på honom timmen efter mat. Jag har tänkt mycket på det, eftersom jag av princip egentligen inte vill att han ska få jucka alls. Men får han hålla på 5 min är han nöjd sedan. Han försöker mycket sällan på människor, det är i princip alltid filtar och annat som blir drabbat. Det känns som att det är en källa till ständiga tillsägelser och bråk just nu.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 671
Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort...
2
Svar
28
· Visningar
2 746
Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 414
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
1 905
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp