Är rättn nöjd med att bo på Island som ofta har talesättet "Gillar du inte vädret, vänta en minut så kommer nog ett annat".. Men vi har då inte rakt inte så rubbat väder som ni har i Sverige iaf.
1. Åska och blixtar, jag minns inte en enda gång på mina 6år här som de hänt
2. Hagel stora som pingisbollar, jo de haglar ibland, småhagel!
3. Skogsbränder, nej vi har inte så mycket skog...
4. Stormvindar som puttar ner träd på vägen, visserligen ofta stormvindar men finns typ inga träd att putta ut på vägen...
5. Spöregn som ger översvämningar på nån timme, nej, visserligen har de regnat på vissa delar av landet i sommar så pass att det inte går att höa då traktorerna sjunker igenom... En bonde löste de med att sätta ut korna på bete = fick dra upp kossorna som sjönk och fastnade i leran...
6. Stekhett, hur normalt är de med över 30grader i flera dagar, det händer inte på denna ö, vi har haft en dag med HELA 24grader!
Hos oss har vi bara haft lagomt varmt (runt 20grader hela sommaren) och lite regn ibland och pytteblåst. Just nu har vi runt 12grader, 15m/sek och sol.. Klagar ofta och saknar den svenska sommaren, just nu känns mitt sommarväder rätt stabilt..
Håller tummar för att branden ikringum Sala stoppas av ett sånt där hällregn snart och att supervärmen lugnar ner sig och ja att ni helt enkelt får lite mer normalt väder!