Jösses Amalia vilket oväder!

I Malmö har det varit soligt och äckligt varmt hela dagen med ett litet molntäcke på kvällen. Vet inte om det åskade natten till idag för jag sov som en stock hela natten och har vänt på dygnet (semester :D ) så vaknade på förmiddagen ;) Men nu inatt ska det tydligen braka loss ordentligt i nästan hela Skåne, smhi har varnat och allt. Men smhi har inte haft rätt på det kommande vädret typ en enda dag denna sommaren så vi får väl se... :grin:

Här i norra Värmland är det grått. Drog nyss förbi en av de häftigaste åskväder jag sett på länge och ett nytt är på väg in. Ligger i sängen och har fin sikt mot det värsta området. Våran planet kan få till riktigt häftiga blixtar :)

Som vanligt passerar alla mysiga åskoväder förbi några mil väst eller öst om Örebro. :mad:

Inte så mysigt sist, min tränare fick halva 'parken' bakom huset förstörd inklusive en bro av att det blåste så. En annan gång dog alla deras får av blixten.

Här har det varit blåsigt men trots det jättevarmt hela dagen, lite kvavt sådär. inatt någon gång så ösregnade det rejält för då vaknade jag av det.

Norrort stockholm hade ett ordentligt oväder med åska tidigt i morse. Vet inte hur mycket det rgnde men nu på eftermiddagen så klafsade jag i delar av hagen och mjuka ridvägar med barrtäcke hade blivit av med stora delar av barren, lerigt var det lite här och där tunnt lager dock.

Tyckte inte det var så farligt först i morse när jag vaknade, tänkte glatt att hästarna kunde få gå ute i ösregnet men kollade prognosen som visade på sol och värme senare på dagen och tog in dem trots skyfallet. Regnade så torkarna knappt kunde hålla undan och där jag var själv på vägen åkte jag lite som jag ville för att undvika vattenfyllda spår. Ringde även jobbet och förvarnade att jag kanske skulle bli sen eftersom jag tog det väldigt lugnt. Som tur var så var det inte så mycket trafik så jag kom i tid, men fick vada ut i vattnet för att kunna knappa in mig i garaget.

Nu är det
, sol och semester! Jiha! :bump::banana:

Den stora åskcellen som legat över Tyskland ett tag har börjat vandra in över Skåne nu så håll i er. :cool:

:D
927388_490808741022347_220102080_n.jpg

Vart ska den ta vägen efter Skåne då?
Troligtvis följer den samma bana som dom andra dvs. västra sidan av Sverige och följer Norska gränsen. Hittills ser stråken av luftströmmar likadant ut som tidigare idag.

Västra Svealand och Götaland verkar ha rejäla oväder i dag. Hur har ni det? Här har det åskat något så in i bängen!

Det har blixtrat ungefär varannan sekund och frykentracker säger att ovädret i vårt område har haft över 100 blixtar i minuten nästan hela dagen. Så sjukt!

Nyss kom en hagelstorm som gjorde 100 hål i altantaket och så avslutades skuren med ett skyfall som orsakade översvämning i garaget. Stora delar av Karlstad har också varit översvämmade.

Hur har ni det?
Varmt som satan, regnade lite inatt annars ingenting. Har blåst idag dock.
Bor i Västmanland
Gräsmattan är så torr och stickig att gå på, så inte ens katten vill gå där. Helt gul är den :(
Börjar kännas olustigt att bo just här, kedjehus med stor åker och skog på baksidan. Skulle det ta eld någonstans säger det väl bara poff och så brinner hela längan med hus. Så torrt som det är nu så skulle en gnista från en grill eller en cigg på backen räcka för att starta en brand.

30 grader och strålande sol har det varit här i norra Västmanland.

Skicka gärna hit regnet så att dom får ordning på skogsbranden som brinner "runt knuten".

Här (Sthlm innerstad) åskade det tidigt i morse, blixtrade massor och regnade en hel del men inte som förra söndagen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka