Jösses Amalia vilket oväder!

Blueberry

Trådstartare
Västra Svealand och Götaland verkar ha rejäla oväder i dag. Hur har ni det? Här har det åskat något så in i bängen!

Det har blixtrat ungefär varannan sekund och frykentracker säger att ovädret i vårt område har haft över 100 blixtar i minuten nästan hela dagen. Så sjukt!

Nyss kom en hagelstorm som gjorde 100 hål i altantaket och så avslutades skuren med ett skyfall som orsakade översvämning i garaget. Stora delar av Karlstad har också varit översvämmade.

Hur har ni det?

Här har vi haft liknande väder... Som extra bonus så hamnade vi mitt i ett åskoväder på en frisbeegolfrunda. Lyckligtvis så blev vi bara dränkta, men det var lite väl spännande ett tag med blixtarna och haglet.

Lugnt och hett.

Väntar desperat på regn och det utlovas regelbundet om några dagar men ställs hela tiden in.
Nu senast skulle det regnat inatt. Men det blev inget. Nu är det regn på ingång på tisdag. Antar att inte heller det blir av. Imorgon blir det hett igen. (skjut mig!)

Hagel är inte roligt om det kommer mycket. Men blixtar är fascinerande och jag har älskat åskväder ända sedan jag var liten och stod inne på logen med porten öppen och tittade.

Blixtar och dunder, åska, storm - det är mitt väder :D

Vaknade vid halv 6 i morse och hörde åskan på håll. Regn när jag åkte iväg till tävlingen i Ystad men inget när jag kom fram och strålande sol och stekhett hela dagen. Dock sägs det att det ska komma åska inatt.

Södra Dalarna - inget regn mer än några få droppar, som bara gjorde altanen smått prickig, på tre veckor (eller är det fyra nu?). Behöver jag säga att det är torrt i markerna?

Västra Svealand och Götaland verkar ha rejäla oväder i dag. Hur har ni det? Här har det åskat något så in i bängen!

Det har blixtrat ungefär varannan sekund och frykentracker säger att ovädret i vårt område har haft över 100 blixtar i minuten nästan hela dagen. Så sjukt!

Nyss kom en hagelstorm som gjorde 100 hål i altantaket och så avslutades skuren med ett skyfall som orsakade översvämning i garaget. Stora delar av Karlstad har också varit översvämmade.

Hur har ni det?

Bor i Österåker, Uppland.
Världens åskväder i morse, vet ej hur länge det höll på. Det kom i alla fall 30 mm regn.
Därefter så där äckligt kladdigt med sol och ca +26 resten av dagen.

Åskade i Skåne tidigt i morse, mellan kl 3 och 5 ungefär. Åskrädda jag låg vaken i princip hela tiden... :( Det ösregnade också. Nu är det fortfarande varning för åska här i natt och imorgon och jag hoppas verkligen på att det inte börjar (OM det börjar) förrän jag har fått sova färdigt!

Vaknade också av åskan tidigt imorse, mös en stund innan jag somnade om. Åkte till stallet och hoppades på human temperatur. Haha... 26 grader 10 på morgonen. Hoppas på mer ruskväder imorgon, jag gillar oväder! Fast jag gillar sol och värme också :D

Tycker det har mullrat lite var och varannan dag här! Förra lördagen small det rejält en gång och den smällen var så hög att jag ryckte till. Idag kom de skarpa smällarna tillbaka och det blåste och haglade så vi fick stänga fönster och balkongdörrar för det blev pölar överallt. Har det inte varit ovanligt mycket åskoväder denna sommar?

Håller på att flyta bort, katterna också :wtf: Tor behagade skippa Svärdsjö och köra mot Mora så det är fortfarande en kvav och våt filt här :yuck: Blanda det med rök från Sala och gråbo så är det ett perfekt recept för astma :rage:

Vill ha åska och regn :( Eller gärna vinter, eller hur @honung :p :D

Tillägg: Är 25 km NO om Falun.

Senast ändrad:
Jag var rädd för åskan när jag var liten, men nu är det rätt okej - är mer rädd för blixten.
Här slog den tydligen ner i kyrkan och satte igång kyrkklockan som lät i tre timmar innan den kunde stängas av.
Jag klarar tyvärr inte av när det är över 25+, håller mig helst inne då.

I Skåne där jag bor så åskade det mellan halv tre och halv åtta imorse. Kom och gick. Jag låg vaken för hade hästarna ute. regnade sanslöst mycket. Sen plötsligt slog det om och blev 32 grader och skyhög luftfuktighet. Mår INTE bra i denna värme tyvärr. Hoppas på svalare väder snart....

Åskade här ett par timmar men inget större, regnade en del, det värsta gick dock runt oss.
Södra Dalsland :)

Det låter ju som rena drömtillvaron med några timmars åska. :D

Här har det hållt på i över 10 timmar... Nu är det lugnt och under natten ska det vara uppehåll, men i morgon ska det tydligen bli åska igen.

Party party!

Här har vi skogsbrand så det står härliga till. :meh:
34 grader och strålande sol. Det mullrade lite och kom några stänk på förmiddagen. Växtligheten behöver verkligen ett rejält regn nu!

Ah, bor i Västmanland.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka