Jonna rider på en ko: ”Nästan som en häst”

Härlig film med ridkossan🙂. Jag red litegrann på en av korna när jag var barn men det var inte fråga om någon dressyr. Däremot så lekte jag och ett par andra småtjejer med kalvarna. Ledde dom i grimma och gjorde små hinder som de glatt skuttade över. En lärde sig dra en kälke om vintern. Jag har läst om andra som ridit på kor och oxar -alltså kastrerade tjurar, förr. Bland annat har det stått om en i tidningen LAND.

Vet att på gymnasiet jag gick (Vreta i Östergötland) hade någon på skolan ett par år tidigare haft som eget arbeta att rida in en ko 🙂

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I Sverige utgör hästekipage en alltmer utsatt grupp i trafiken. Varje år skadas eller dör minst ett 40-tal hästar i trafikolyckor, och...
Svar
17
· Visningar
1 278
Senast: Lobelia
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter 17 år utomlands har Arturo Vidal återvänt hem till Colo Colo i Chile. Då red superstjärnan in på planen på en häst – iklädd en...
Svar
0
· Visningar
180
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sedan två år tillbaka arbetar Ekenäsbon Linn Stenroos bland annat med att rida in hästar. För att lyckas med det jobbet är det viktigt...
Svar
0
· Visningar
246
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 753
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Falsterbo horse show byter namn
  • Ridskoleryttare