Johnson KWPN

Lakka

Trådstartare
Jag letar och letar men hittar inga reslutat från Hingsttest på Johnson.
Är det någon som vet vad han fått för omdömmen exteriört samt gång?
 
Sv: Johnson KWPN

Det enda jag hittat från hans tyska 30-dagarstest är detta:
Dressyr 8.59
Hoppning 8.21
Totalt 8.61
 
Sv: Johnson KWPN

Han har inte gjort bruksprov i Sverige, därför finns inte den infon på blup.
 
Sv: Johnson KWPN

Storrammet, betydelig, velrejst og harmonisk hingst af særdeles god type. Kønt hoved. Velansat, lang, men lidt kraftig hals. Lang, skrå skulder. Lang, velmarkeret manke. God albuefrihed. God overlinie. Langt, hældende kryds. God lårmuskulatur. Forlemmerne passende føre og tørre. Fransk. Flade hove. Baglemmerne passende føre og tørre. Indkneben under has. Flade hove. Bevægelsen god i skridt. Særdeles god i trav og galop. Fløj i holdet af dressurhingste.

8-8-9-8
7-7
7-8-8
8

Fra Herning 2011.
 
Sv: Johnson KWPN

KL
Jag förstår att det mest är ridbilder och att de uppställningsbilder som används i reklamen är från hans unghästår.... Ser minst sagt biffig ut på Danskt varmblods bild:
ab296dd8-8cf4-4a0c-b483-a3bba8733a8e.jpg

På bilden är han 9 år.
 
Senast ändrad:
Sv: Johnson KWPN

Oj, oj! Jag kommer få en Beligian blue ;), med tanke på att jag lagt honom på ett rejält Rubinrot-sto. Har inte sett denna bild förut :eek:.
 
Sv: Johnson KWPN

Jag har en bekant som betäckte sitt superfina sto med Johnson och fick en unge förra året. Hon tvekade lääänge pga att Johnson är så förskräckligt
ful utan sadel och ryttare. Men hon blev övertalad av en sån där riktigt gammal "avels-gubbe" som sa "Inte spelar det väl någon roll om hästen är ful
när den står i hagen, det är väl med sadel det ska vara bra." :p
 
Sv: Johnson KWPN

Hur var hans simmare förra året ?

Mia

Det var ett 8-årigt maidensto som tog sig på EN seminering. Hon stod på Eklunda och dom sade inget om att sperman skulle vara dålig, fast jag frågade förvisso inte om det heller. Hörde från annan station att dom inte hade jättebra erfarenhet av honom, men om det berodde på skicken el sperman låter jag vara osagt. Min tog sig som sagt direkt iaf :)
 
Sv: Johnson KWPN

Jag har en bekant som betäckte sitt superfina sto med Johnson och fick en unge förra året. Hon tvekade lääänge pga att Johnson är så förskräckligt
ful utan sadel och ryttare. Men hon blev övertalad av en sån där riktigt gammal "avels-gubbe" som sa "Inte spelar det väl någon roll om hästen är ful
när den står i hagen, det är väl med sadel det ska vara bra." :p

Det har han rätt i :). Hur ser ungen ut då och rör den sig ngt?
 
Sv: Johnson KWPN

Jag har en bekant som betäckte sitt superfina sto med Johnson och fick en unge förra året. Hon tvekade lääänge pga att Johnson är så förskräckligt
ful utan sadel och ryttare. Men hon blev övertalad av en sån där riktigt gammal "avels-gubbe" som sa "Inte spelar det väl någon roll om hästen är ful
när den står i hagen, det är väl med sadel det ska vara bra." :p

Fast så förskräckligt ful är han väl inte? Överlinjen är ju helt ok, och halsen får man väl hoppas beror på kulorna. Sen håller jag iofs med om att Johnson-Rubinrot knappast kommer få något litet docksött bellagiohuvud, och att risken för en tanig hals är noll. ;)
 
Sv: Johnson KWPN

Fast så förskräckligt ful är han väl inte? Överlinjen är ju helt ok, och halsen får man väl hoppas beror på kulorna. Sen håller jag iofs med om att Johnson-Rubinrot knappast kommer få något litet docksött bellagiohuvud, och att risken för en tanig hals är noll. ;)

Jag gillar halsen men resten av hästen faller mig inte alls i smaken! Däremot så fick min kompis fölunge ett superlitet huvud, hans mule är hälften så stor som de andra ungarnas och då har inte mamman så superädelt huvud själv.

Poff, Den var skev i benen när den föddes, men han är kort i sina linjer, långa ben. Söt som tusan men ägaren har sagt att han är "ful som sin far". ;) Har inte sett den röra på sig dock.
 
Sv: Johnson KWPN

Egentligen var inte Johnson alls ett alternativ till detta sto från början. Jag hade beslutat mig för Zack och hade inte funderat över ngt andrahands alternativ. När då seminstationen ringde och sade att det inte gick att få Zack-sperma och jag fick lov att ombestämma mig på typ 30 sek, så blev det av bara farten Johnson.

Såhär i efterhand tror jag faktiskt ändock på kombon (tills jag fick se denna bild ;)). Mitt sto är väldigt lång i sina linjer och har en riktigt fin överlinje. Det som brister är att hon har lite korta ben och lite stort huvud. Men nu blev jag glad över att din väns föl fått ett litet fint huvud och långa ben :laugh:.
 
Sv: Johnson KWPN

Den kommer bli jättebra! Vad gör det om den blir snäppet biffigare, röra sig lär den göra o det redigt väl;)
 
Sv: Johnson KWPN

Jaar Land Stamboek Discipline Fokwaarde Betrouwbaarheid

2013 NL KWPN Dressuur 139 89%

2005: nov. ggk. KWPN
2005: Kampioen CHK KWPN dressuurrichting
2004: 1e bez. KWPN

JOHNSON (VERDI V)

KWPN 0200432/95254 Stb.

hengst 2002 bruin 1.73m

ggk: Old, KWPN, DWB, SWB
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Kära Buke! Jag vill ha en vinterkjol för att slippa ha byxor på mig hela tiden. Vet inte riktigt vilken stil jag söker men när jag letar...
Svar
5
· Visningar
645
Senast: MJLee
·
Mat Nästa vecka kommer jag behöva äta en rejäl måltid lite snabbt på eller alldeles i närheten av centralstationen i Stockholm. Jag har...
Svar
9
· Visningar
843
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Precis som rubriken! Hur snabbt var ni uppe på hästryggen igen efter att ha opat bort äggstockarna och äggledarna?🌼 Letar häst och fick...
Svar
0
· Visningar
519
Senast: FruS
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
700

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp