John Whitaker hjälm- För stor?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Illen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 5 108
Sv: John Whitaker hjälm- För stor?

Förresten. Om man skulle sälja den vad tkr ni är ett lagom pris?

Japp, det är en Whitaker...
Men vet du hur det ser ut när man sätter in tejp? Ser det konstigt ut eller sätter man det innanför fodret?

ja du sætter det innanfør fodret så det syns ej. Nya hjælmarna dær det inte står whitaker i bak kan man tajta till lite med ett snøre i bak. skulle inte vilja køpa beg hjælm....

Väntar på att mina JW hjälm ska anlända på posten :) Tog strl 58 men hon som hjälpte mig att prova ut tyckte nästan jag skulle ha 57 istället även fast 58:an satt hårt. Har normalt 58 eller 59 men hon sa att dem töjer sig ca: 2 storlekar, är det nån som vet om dem verkligen töjer såpass mkt som hela 2 storlekar? :S

Om du läser tråden så står det att alla hjälmar töjer sig ½ storlek, KNAPPAST två!

Instämmer, och om hjälmen verkligen är två storlekar för små borde man ju knappt få på sig den? :crazy:

Om du läser tråden så står det att alla hjälmar töjer sig ½ storlek, KNAPPAST två!

Oj, ta det lugnt! Man behöver ju inte bli otrevlig.
Om du läser det jag skrev så sa hon i butiken att dem töjer sig hela 2 storlekar. Men jag har hört massa olika bud, allt från att dem töjer sig 1 strl till att dem inte töjer sig alls. Så då undrade jag vad folket här har för erfarenheter av dem?

Instämmer, och om hjälmen verkligen är två storlekar för små borde man ju knappt få på sig den? :crazy:

Nej precis, jag fick knappt på mig strl 57 och ändå tyckte expediten att jag skulle ta strl 57 även fast jag har 58-59 i vanliga fall. Det är därför jag är lite förvirrad.

Jag var inte otrevlig. Jag förutsätter bara att man har läst hela tråden innan man svarar.

Av egna erfarenheter ska man inte lita på folk som jobbar i hästsportbutiker. Det är oftast ridskolemammor.

Läst hade jag gjort.

Hur som helst så blev det en 58a som kom i förrgår och jag tycker redan den töjt sig litegrann, får väl hoppas att den inte töjer så mycket mer.

Försten är JW en hjälm från charles owen....

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 665
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 551
Senast: Ragdoll
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 814
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 652
Senast: Bullen22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka