John Whitaker hjälm- För stor?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Illen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 5 108
I

Illen

Jag har just fått hem min John Whitaker hjälm. Men den känns lite stor. Tex idag som när jag hoppade så åkte den ner lite ibland i landningarna.
Är den för stor då?
När jag frågade i affären sa hon att en mindre storlek var för liten eftersom den inte kom ner på huvudet.
Men töjer de sig ännu mer? Kan man lägga in ngt i hjälmen eller är det bättre att byta?

Sv: John Whitaker hjälm- För stor?

BYT! JW hjälmarna töjer sig!

Grejen är den att den är beställd från USA så det går inte att byta tyvärr:cry:
Men jag får väl sälja den antar jag:cry:

Men du skrev ju att du var i butiken och pratade med någon om strl.? Hur kan den då vara beställd fr. USA? Hänger inte med :D

Men du skrev ju att du var i butiken och pratade med någon om strl.? Hur kan den då vara beställd fr. USA? Hänger inte med :D

Alltså jag provade en i en butik och sedan köpte jag en på Ebay från USA.
Men vad tkr du? Ska man läga in typ skumgummi eller är det ingen ide?

Jag hade försökt att sälja den..

Jasså, ja då är läget ett helt annat. Jag skulle ha sålt den och köpt en ny för den kommer garanterat att töja sig.

Den töjer sig.
Jag har iofs ingen JW, men en GPA. När jag köpte den fick jag knappt på den på huvudet och när den väl satt där gjorde det ONT. Nu sitter den perfekt.

Alla hjälmar töjer sig generellt ½ storlek. CO hjälmarna brukar bli närmre 1 storlek större ibland.

Alla hjälmar töjer sig generellt ½ storlek. CO hjälmarna brukar bli närmre 1 storlek större ibland.

Nämen det är ju john whitaker-hjälm-experten:D
Men tror du att det är en bra lösning att lägga in skumgummi?
Har ni hört talas om att man kan göra så?

En för stor hjälm är faktiskt direkt farlig! *varnar av erfarenhet*

Jag har just fått hem min John Whitaker hjälm. Men den känns lite stor. Tex idag som när jag hoppade så åkte den ner lite ibland i landningarna.
Är den för stor då?
När jag frågade i affären sa hon att en mindre storlek var för liten eftersom den inte kom ner på huvudet.
Men töjer de sig ännu mer? Kan man lägga in ngt i hjälmen eller är det bättre att byta?

Jag har också en JW som är ganska ny, den satt riktigt hårt från början men nu efter ca 10 ggr passar den perfekt. Så om den är stor nu så bör du nog försöka byta eller sälja om den.

Finns speciell tejp før charles owen hjælmarna før att passa in dem perfekt, kolla i ngn butik om de kan hjælpa dig med en bit. De flesta som sæljer dessa hjælmar har fått utbildning på hur de skall passa in dem.

Finns speciell tejp før charles owen hjælmarna før att passa in dem perfekt, kolla i ngn butik om de kan hjælpa dig med en bit. De flesta som sæljer dessa hjælmar har fått utbildning på hur de skall passa in dem.

Hej, okej det låter ju bra. Har alla butiker som säljer John Whitaker sådan tejp? Vet du hur mycket mindre man kan göra den med en sådan tejp?

Nämen det är ju john whitaker-hjälm-experten:D
Men tror du att det är en bra lösning att lägga in skumgummi?
Har ni hört talas om att man kan göra så?

Jag la in tjock fleece i min CO showhat som jag hade, funkade perfekt. Fast den satt bra från början, töjde sig efter en ganska lång tids användning, glappar din hjälm redan nu misstänker jag att den kanske blir för glapp för att stoppa upp.

drar du tejp runt hela insidan blir hjælmen 2 storlekar mindre.
Køpte du en whitaker eller wellington classic? whitaker tøjer sig mer æn den nya classic

är det du som har satt in annons på blocket? :P

Japp, det är en Whitaker...
Men vet du hur det ser ut när man sätter in tejp? Ser det konstigt ut eller sätter man det innanför fodret?

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 658
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 538
Senast: Ragdoll
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 782
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 623
Senast: Bullen22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka