Jodsprit och väteperoxid

A

Aggepagge

Helt omöjligt att få tag på, För att få köpa jodsprit krävdes recept enligt apotekets personal och Väteperoxid starkare än 3% fick de inte sälja längre (har köpt det förut). Någon som ha tips vart jag kan få tag på starkare väteperoxid, hårfrisörskan kanske?? Har en liten pålle med hålväggar så det är därför:crazy:

Sv: Jodsprit och väteperoxid

Be en veterinär titta på hästen så får du recept på vad som behövs för att behandla den.

Färgaffärer brukar sälja Väteperoxid. Åtminstone 17,5 alt. 35%-ig sådan.

Kom på en sak! :idea: Om du får tag på starkare väteperoxid så se då till att du får med dig ett säkerhetsdatablad över hur du ska handskas med produkten. Den är mindre trevlig att få på händerna tex. + att den kan vara extremt brandfarlig tillsammans med organiska material. :crazy:

Men du ska väl ändå späda väteperoxiden så den blir ca 3%:ig.

Annars kan du ju göra fotbad av Virkon, det säljs på lantmännen.

Hej väteperoxid 30 %finns på apoteket men säkert inte i lager. Det har varunummer 330159 kostar 46 kr du kan ringa 0771-450450 och beställa det till ditt apotek. Har kollat att det finns hos leverantör oxå mvh en som jobbar på apoteket

För 85 ml ja!!!!!!!! :eek:

Hos färgaffären tror jag inte det kostar många fler kronor för 1 liter! :cool:

Mvh en som jobbar med kemikalier. :smirk:

3% väteperoxid används väl bara till vanliga sår, skulle vilja ha lite starkare till hålväggar;) Jag får väl tjata på personalen. Fast vi har ju iofs en riktigt bra färghandel här, sjyst personal och så. 85 ml lät ju lite lite... men de skulle ju ändå kännas lite bättre att få de från apoteket, men det är väl egentligen ingen skillnad:p

Labero: Jo tack jag vet, jag har fått 30% väteperoxid på händerna en gång..:crazy:

Viktoria: Tack! ska kolla upp det där:)

I hålväggar är det risk att du kommer åt mjukvävnad o hur vet du då hur stark väteperoxid du vågar använda.
PL

ja det är iofs sant, hur hade du gjort då?

Jag skulle låtit bli att använda något starkare än jag HELT säkert visste var ok. Jag använder inget starkare än 3% på mjukvävnad.
PL

ok.. vad tycker du om tjärdrev då?

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
918
Senast: Tora
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 604
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 292
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 826
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar