Jodphurs o shortchaps

G

Gefjun

Funderar på att köpa H**ks CRW shortchaps och jodphurs, då jag tröttnat på mina ridstövlar. Någon som har erfarenhet av dessa? Vad har ni på fötterna när ni rider?

Jodphurs och shortchaps! :)

Eftersom jag är totalt ointresserad av märken så har jag inte koll på sånt, men joddisarna har jag fått, och jag tror att shortchapsen är från Jacson.

Jag gillar inte heller stövlar, så jag kör samma som du! :)

Dock har jag lite grövre CRW-skor (art. nr 26113), och shortchapsen (art. nr 20272)har jag haft i 4-5 år innan ena dragkedjan gav upp för ett par veckor sedan. Fast det tror jag inte beror på tillverkaren, jag får nog skylla mig själv som inte rengjort den från lera och grus... :smirk:

Jag rekommenderar dem! :D

Det är ju de jodphursen som jag har tittat på! De shortchapsen också, men där har jag inte bestämt mig än. Tack, då vet jag att de funkar bra!

Liknande trådar

Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
491
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 181
Senast: valy
·
Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: Cattis_E
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 449
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18