jobbsökarfundering

ameo

Trådstartare
Moderator
Den här tiden på året roar jag mig, som vanligt, med att försöka hitta nåt jobb inför hösten. Gör jag det kommer jag lägga studierna på hyllan, för ett tag åtminstone.
Men jag blir gaaaaalen på alla dessa webformulär som ska fyllas i! Alla har olika rekryteringsfirmor, alla ska ha sina egna system och man måste lägga in alla sina j***a meriter manuellt på varenda ställe! :arghh: Och ibland kan man inte ens bifoga egna filer...

Men en enkel fråga...
Nu sitter jag med ett relativt enkelt formulär där man ska bifoga filer: CV och personligt brev.
Men mellan rutorna för det finns en ruta där det står "Lägg till kommentar" - VAD är det för kommentar man förväntar sig där?

Den här tiden på året roar jag mig, som vanligt, med att försöka hitta nåt jobb inför hösten. Gör jag det kommer jag lägga studierna på hyllan, för ett tag åtminstone.
Men jag blir gaaaaalen på alla dessa webformulär som ska fyllas i! Alla har olika rekryteringsfirmor, alla ska ha sina egna system och man måste lägga in alla sina j***a meriter manuellt på varenda ställe! :arghh: Och ibland kan man inte ens bifoga egna filer...

Men en enkel fråga...
Nu sitter jag med ett relativt enkelt formulär där man ska bifoga filer: CV och personligt brev.
Men mellan rutorna för det finns en ruta där det står "Lägg till kommentar" - VAD är det för kommentar man förväntar sig där?
Allså jag har precis kommit igång med mitt eget jobbsökande och jag håller med - jag blir G A L E N på alla jäla webformulär som man ska klippa å klistra i. Värsta exemplet var nu när jag sökte en intern tjänst och INGEN av min tidigare historia på företaget var med i vårt nya HR-system så jag fick lägga in varenda intern tjänst jag har haft sedan 2004 när jag anställdes.... :banghead:

Ang "lägg till kommentar"
Så lade jag i den interna ansökan till kommentaren "är på semester till xxx, vänligen kontakta mig på min privata mobil under den tiden" Eftersom jag inte kommer vara anträffbar på jobbmobilen, mailen el liknande.

I övrigt om jag inte har några kommentarer så lägger jag inte till några :)

Ang "lägg till kommentar"
Så lade jag i den interna ansökan till kommentaren "är på semester till xxx, vänligen kontakta mig på min privata mobil under den tiden" Eftersom jag inte kommer vara anträffbar på jobbmobilen, mailen el liknande.
Ah smart!

Hmmm.... :idea:
Man kanske ska skriva "högprioriterat" där? :up:

:rofl: :laugh: :rofl: :laugh:

Liknande trådar

Skola & Jobb Har p.g.a. personliga skäl bestämt mig för att hoppa av min utbildning och sedan söka om till våren "i rätt stad". Nu ska jag alltså...
Svar
16
· Visningar
2 190
Senast: Queen
·
Skola & Jobb Jag är trött på krånglet med min lön och semesterdagar som kommunens nya lönesystem ställer till med. Nu är det problem igen och det gör... 2 3
Svar
46
· Visningar
4 915

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka