B

blissare

-mmm,det e med tårar i ögonen jag skriver detta,idag dog Ylva vårat ena marsvin 5 år och några månader,vi förstog ju att detta skulle hända,hon blev trött,höll sej inte ren,fick förstoppning,men det är ändå jobbigt,har haft henne sedan hon va en liten bebis.:cry:
Kvar är nu Mizzy,en svart lurvig blandrasflicka på 5 år,ensam,hon har ju alltid haft en kompis,har ingen lust att köpa en ny.
På jobbet,(gymnasie sär med inriktning naturbruk) har vi lite olika smådjur,bla 2 marsvins flickor på drygt 1 år,tror ni att Mizzy kan flytta dit och hur skall jag göra? Mizzy är ett väldigt snällt marsvin,det är hon som alltid varit "följaren" tror inte hon skulle i längden trivas med att vara ensam.:cry:

Sv: jobbigt

Jag tog med Mizzy till jobbet,alla 3 fick träffas på golvet,nosa o så,sedan fick de bo i varandras burar för att dofta likadant...sedan har de fått träffas utanför och i varandras burar,men trots detta så hackas det tänder,kuttrar och vaggar fram och tillbaka,skall jag fortsätta med långsamt vänjande på golvet och i varandras burar eller skall jag hoppas på att det går bra eller skall jag acceptera att Mizzy skall bo ensam eller hur skall jag göra????? Detta har jag/vi gjort nu i 4 dagar,har burarna precis brevid varandra.Jobbigt vill ju inte att någon skall komma till skada,skall jag köpa en bebis????
Har ju i färskt minne hur det gick för råttorna.....:cry: :cry:

Sv: jobbigt

Lider med dig, måste jag säga. Mitt ena marsvin blev hemskt dålig en dag i somras och då var det inte så mycket att fundera på.

Kvar blev då hennes "syrra", som aldrig bott själv.
Jag köpte en unge redan dagen efter. Den som blev kvar är 4 år och ungen är nu ca 8-9 veckor (minns inte riktigt). Det har varit lite småkäbbel, men inget värre! Tycker sällan marsvin slåss på liv och död (eller så har jag aldrig stött på det bara).
Ska dock skaffa ytterligare en unge i höst då det är så stor ålderskillnad mellan dessa två och jag är rädd att den unga snart blir själv (visserligen hoppas jag ha kvar båda i flera år, men man vet aldrig med den äldre).

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 732
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 053
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hej gänget! Jag är förkyld och har för mkt tid och därför passar jag på att ställa en fråga /göra em tråd 🤣. Som några vet så skaffade...
2
Svar
26
· Visningar
4 336
Småbarn Sonen 4,5 år har haft det lite kämpigt på förskolan i höst. Alla hans vänner slutade för att börja på skolan, och han har inte riktigt...
2 3
Svar
40
· Visningar
9 200
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar