Jobbfrågor

Sv: Jobbfrågor

Och jag är rätt övertygad om att de inte skulle göra något om de får veta det senare, men berättar på intervjun känns risken stor att de väljer någon annan pga det.

Du gör som du vill.
De har laglig rätt att flytta på folk under föräldraledighet - om de vill.
De har däremot inte laglig rätt att neka någon på grund av graviditet.

Jag berättade inte på interjuven, utan i v.16 när magen började synas. Var en 6 mån provanställning men jag jobbade knappt 5 pga graviditetskomplikationer.

*knapp*

Kan uppdatera att jag var på en andra intervju igår och fock då veta att vi var två kvar. Passade på att berätta då (trots att sambon tyckte NEJ) och fick en massa grattis och så vidare.

Idag fick jag veta att tjänsten är min!! :love::banana::bump:

Grattis till tjänsten och graviditeten :)
Bra att du berättade på andra intervjun tycker jag och du fick ju tjänsten så det var ju absolut inte fel.
Om jag hade sökt jobb under grav hade jag berättat direkt. Jag berättade för min chef att jag var gravid i v.6. Största anledningen var att jag har ett riskfyllt jobb och hon behövde veta.
Om jag hade varit arbetsgivare och skulle rekrytera folk hade jag velat att människor är ärliga och berättar från början.

GRATTIS!!! VA skoj :)
Drakdräkten var urvuxen till den jag tänkte på, så jag kan nog spara den till dig om jag kommer ihåg det :)

Grattis!!

Jag fick veta att jag var gravid 1 vecka innan jag skulle börja nytt jobb...Var gravid på intervjun men visste inte det då. Jag valde att inte berätta förens vid v 12. Hade 3 månaders provanställning och vill göra ett bra jobb och ett gott intryck först. Sen när jag berättade det så var alla glada och det var ingen tvekan om att jag skulle få fast jobb.

Jag hade lite ångest för att berätta, visste inte hur det skulle reagera men det det var skönt när jag väl fått ut det. Många runt omkring mig tyckte att jag skulle vänta med att berätta tills jag säkert hade fått fast anställning men det tyckte jag kändes fel.

Tack! :laugh:

Jag är riktigt glad att det blev en andra intervju, kändes inte rätt att berätta på första och när skulle jag annars berätta, liksom? Var ändå i v 13 andra intervjun.

Nu väntar jag bara på startdatum, prel blir det på torsdag! :D:crazy::banana:

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en del utav er vet om så tittar jag lite efter nya jobb, och hade en tråd för inte så länge sedan om löneanspråk. Efter lite...
Svar
14
· Visningar
1 732
Senast: kolblakkur
·
Skola & Jobb Åh, jag tycker att det här med löneanspråk är så himla svårt :nailbiting: Jag jobbar som projektledare och har gjort i 8 år nu, och på...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 736
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Det finns ju vissa saker som anses vara "big no no" att berätta för sin chef. T ex att säga upp sig. Men är det alltid så eller finns...
Svar
19
· Visningar
1 903
Senast: Bison
·
Skola & Jobb Ni ser rubriken... Jag är nära att bli erbjuden en ny tjänst på mitt jobb och jag får uppriktigt sagt nästan panik..! Jag vet varken ut...
Svar
12
· Visningar
1 189
Senast: Smulu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka